Sky News a realizat un reportaj înscenat și în Rusia despre “mercenarii ruși” provocând un scandal uriaș

by “De partea regimului Assad din Siria luptă mercenari ruşi plătiţi cu circa 250.000 de ruble (3.800 de dolari) pe lună. Ei sunt cei care fac treburile murdare: sabotaje, asasinate la comandă. Aceşti mercenari ruşi sunt aduşi chiar în mijlocul confruntărilor cu militanţii Statului Islamic. În cazul în care mor […]
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

“De partea regimului Assad din Siria luptă mercenari ruşi plătiţi cu circa 250.000 de ruble (3.800 de dolari) pe lună. Ei sunt cei care fac treburile murdare: sabotaje, asasinate la comandă. Aceşti mercenari ruşi sunt aduşi chiar în mijlocul confruntărilor cu militanţii Statului Islamic. În cazul în care mor pe câmpul de luptă sunt îngropaţi în morminte ce nu pot fi identificate.

Este subiectul unui reportaj al Sky News realizat de Johnn Sparks şi difuzat în Rusia miercuri. Materialul a provocat un scandal similar cu cel din România, după difuzarea reportajului cu presupuşii traficanţi români de arme. Este vorba despre modul în care funcţionează o companie rusă specializată în recrutarea şi trimiterea în Siria a acestor mercenari.

Sky News povesteşte cum doi dintre ei, Alexander and Dmitri, au spus că sunt norocoşi că sunt în viaţă.

“Este 50-50”, a spus Alexander (Sky News menţionează că acesta nu este numele lui real). “Majoritatea oamenilor care merg acolo pentru bani mor. Cei care luptă pentru idealuri, care luptă împotriva americanilor, împotriva forţelor speciale americane, împotriva anumitor ideologii – au şanse mai mari de supravieţuire”, a declarat el pentru Sky News. “Aproximativ 500-600 de persoane au murit acolo”, a spus la rândul său, Dmitri. “Nimeni nu va afla ce s-a întâmplat cu ei…asta e cel mai înfricoşător. Nimeni nu va şti vreodată”, a spsu el, citat de Sky News.
Sky News povesteşte cum compania Wagner ar fi recrutat sute de oameni online, adăugând că companiile miitare private sunt interzise în Rusia, în conformitate cu Constituţia – însă acest lucru nu este ceva ce pare să îi împiedice pe cei care conduc această operaţiune.

Ei bine, la câteva ore după difuzarea reportajului, televiziunea rusă NTV a informat că totul este o făcătură. Presupusul mercenar rus care oferea celor de la Sky News majoritatea informaţiilor s-a dovedit a fi un actor din Moscova, Alexander Agapov. Acesta a mărturisit detaliat cum a fost contactat de reporterii britanici şi cum a fost înregistrat întregul reportaj, într-o cameră de hotel, cu recitarea unui text învăţat pe de rost. “Băiatul cel rau”, “mercenarul” rus din Siria se pare că şi-a dat seama repede despre ce este vorba. “Când am început să citesc materialul pregătit de reporteri mi-am dat seama că este o încercare de a înregistra o mărturie care să implice Rusia într-un scandal”, a spus actorul moscovit. El a înregistrat audio cu telefonul mobil din buzunar întreaga repriză de filmări, apoi s-a dus la televiziunea NTV pentru a oferi informaţiile. Dovada a fost înregistrarea de pe telefon.

Jurnaliştii de la NTV au descoperit ulterior că echipa de la Sky News a încercat iniţial să caute “mercenari” în sudul Rusiei, la Rostov pe Don. Nu au avut succes şi s-au îndreptat spre Moscova, hotărâţi să plătească un cetăţean rus care să joace rolul mercenarului.

Ca şi în cazul reportajului realizat in Romania, serviciul de presă al Sky News a declarat pentru RIA Novosti că susţine documentarul despre Siria şi că conţinutul său este confirmat de mai multe surse.

Una dintre surse poate fi o agenţie rusă de stiri din Sank Petersburg care pe 29 martie publica materialul intitulat “Ei au luptat la Palmira”. Aceasta informaţie a unei agenţii obscure a fost preluată de mari publicaţii internaţionale. Aflăm de aici că în 2013 a apărut un grup de ”contractori militari privați” bazat pe așa-numitul Slavonic Corps, care lupta deja împotriva Statului Islamic. Ar fi 900 de mercenari, nu toți ruși, ar fi și indivizi din Bosnia și Herțegovina cel putin, plătiți cu circa 3.500 de dolari pe lună. Jumătate și-ar fi pierdut viața. Un grup de mercenari s-ar numi ChVK Wagner, posibil aceeasi companie la care face referire reportajul fals al Sky News.

În urma repetării scenariului falselor reportaje ale Sky News se pot pune întrebări legate de rapiditatea cu care autorităţile au depistat falsul şi au reţinut suspecţii. În cazul din Rusia personajul principal al reportajului pare să fi fost cel care a informat imediat presa, ceea ce poate indica şi faptul că jurnaliştii de la Sky erau deja urmăriţi şi li s-a întins capcana.

O serie de analişti au emis ipoteza că Sky News nu ar fi decât o victimă colaterală a războiului informaţional al Federaţiei Ruse impotriva Romaniei şi a Ucrainei (ţara din care proveneau armele de contrabandă).

Contra unor sume importante, postul ar fi difuzat reportaje cu subiecte şi „actori” pregătiţi de serviciile ruse. Însă oare acelaşi să fi fost şi scenariul documentarului ZDF din 2015 despre invazia rusă în Ucraina bazat pe mărturiile unui fost „combatant” care s-a dovedit a fi un şomer din Kaliningrad, plătit pentru apariţia sa în fim cu 30.000 ruble?

Şi acum că Sky News vorbeşte despre mercenarii ruşi, oare Slavonic Corps sau Wagner nu sunt oare un fel de Blackwater (creată de filantropul, afaceristul și fostul membru al trupelor SEAL americane Erik Prince), tot niște contractori privați, mercenari, implicați într-un scandal privind moartea civililor irakieni in 2007?

Blackwater a fost rebotezată de mai multe ori (Xe Services, printre altele), acum se numește Academi și lupta în Yemen împotriva rebelilor șiiti, unde urmează să fie înlocuită de mercenarii companiei Cerberus (DynCorp), condusă de afaceristul Stephen Feinberg și de fostul vicepreședinte al lui George W. H. Bush, Dan Quayle.

Iar “The Wall Street Journal” scria încă din 2009 că numărul mercenarilor din Afganistan îl depăseşte pe cel al militarilor americani. Angajaţii firmelor private de securitate erau în număr de 74.000 în 2009, faţă de doar 58.000 de soldaţi americani lqa acea vreme.”[1]

socialfeed.info-engineered-fears-the-fake-russian-threat-russia-ww3-us-davidicke

Dupa cum vedeti si dumneavoastra, cu astfel de mizerii propagandistice se ocupa presa occidentala. Nu vom absolutiza, dar ce fac cei de la Sky News fac destule agentii de presa, unele mai mult sau mai putin subtil, in functie de inteligenta lor in arta manipularii maselor. Faptul ca au fost prins si faptul ca s-au facut de ras, ne arata ca suntem pe drumul cel bun.

SURSE

  1. http://www.cotidianul.ro/o-noua-facatura-a-sky-news-cu-actori-platiti-depistata-in-rusia-286160/
  2. Foto: DavidIcke.com

Citiți și...

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Despre Departamentul Zamolxe România (DZR)

Departamentul Zamolxe România (DZR) - Conspirații, Mistere, Paranormal, Extratereștri, Istoria Omenirii, Energie Liberă, Spiritualitate și Știință. Contact: office@dzr.org.ro