Publicitatea și mesajele subliminale

by “În condiţiile actuale de viaţă, pentru a te face cunoscut eşti obligat să recurgi la publicitate. Se spune că cei care nu apar în reclame sau în mass-media nu există. Publicitatea este un fel de joc cu emoţiile oamenilor prin intermediul unor mesaje verbale sau non-verbale care ating profunzimile […]
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

“În condiţiile actuale de viaţă, pentru a te face cunoscut eşti obligat să recurgi la publicitate. Se spune că cei care nu apar în reclame sau în mass-media nu există. Publicitatea este un fel de joc cu emoţiile oamenilor prin intermediul unor mesaje verbale sau non-verbale care ating profunzimile emoţionale ale fiinţei şi o dirijează în sensul dorit. Acest sens este de cele mai multe ori unul mercantil, economic – acela de a cumpăra un anumit produs sau serviciu de care persoana în cauză nici nu avea nevoie până atunci.

Publicitatea se poate defini ca o propagandă neoficială, fiind susţinută de firmele particulare. Un cetăţean din Statele Unite poate foarte bine să refuze să bea Coca-Cola, să nu cumpere un televizor, să se arate indiferent faţă de afişele care fac reclamă la automobile, fără a se expune la cea mai mică sancţiune oficială. Dar nu este mai puţin adevărat că nenumăraţi oameni vor „să fie în rând cu lumea” şi să aibă acele obiecte pentru că toată lumea le are, iar publicitatea contează foarte mult pe acest fapt.

Propagandele ideologice ştiau şi ele foarte bine să se folosească, dar într-un mod coercitiv de această concepţie atât de răspândită de „a fi ca toată lumea”. În China nu existau legi sau decrete legale care să oblige cetăţenii să poarte „costume Mao”, cei care purtau veşminte tradiţionale nu erau luaţi de agenţi şi duşi la închisoare. Dar după ce mergea câţiva metri pe stradă, acel om se simţea prost la gândul că nu este îmbrăcat „ca toată lumea” şi îşi cumpăra singur un costum Mao.

Eficacitatea publicităţii se bazează pe faptul că nu elementul intelectual este cel hotărâtor, ci acţiunea asupra imaginaţiei şi afectivităţii. Pe aceleaşi elemente se întemeiază şi propaganda. Publicitatea nu are o eficienţă automată, absolută. Există limite evidente ale condiţionării publicitare, chiar dacă aceasta pare capabilă să facă oamenii orbi la unele necesităţi imperative.

În Statele Unite sugestiile subliminale au fost utilizate în publicitate, până când s-a cerut interzicerea lor. Metoda era infalibilă în proporţie de 80% din cazuri. Principiul consta în a introduce la fiecare cincizeci de imagini normale ale unui film, un slogan de tipul „Beţi Coca Cola!”. Telespectatorul nu remarcă nimic, dar subconştientul este impregnat. Aceeaşi metodă a fost experimentată şi la cinema, unde numeroşi spectatori se precipitau spre ieşire pentru a merge să bea Coca Cola, fără a înţelege de unde provenea acest impuls. Chiar dacă utilizarea sugestiilor subliminale a fost interzisă, ele mai sunt folosite şi astăzi. De exemplu vizionarea unei scene dintr-un film în care actorul preferat bea o Coca-Cola are acelaşi efect. Fiind prins de acţiunea filmului, spectatorul nu îşi va da seama că mintea sa a fost impregnată de mesajul de a bea Coca Cola. Dacă va fi întrebat nici nu îşi va da seama ce băutură avea în mână personajul din film sau chiar că acesta a băut ceva în scena respectivă. Şi cu toate acestea în timpul filmului sau după, va simţi nevoia imperioasă de a bea o Cola.

În plus experţii au constatat că televiziunea are o putere de impregnare a mesajelor mult mai mare decât un spectacol de cinema. Aceasta se datorează faptului că radiaţia luminoasă vine de la ecran. Televiziunea dă senzaţia unei prezenţe vii, chiar şi persoanelor timide şi şterse.

Fără să ştim, minţile noastre sunt direcţionate prin publicitatea foarte agresivă de astăzi. Cei mai mulţi dintre noi nu se pot opune influenţelor acesteia, pentru că ea pătrunde direct în subconştient. Este necesar să cunoaştem aceste aspecte pentru a ne apăra de ceea ce este o veritabilă formă de vrăjitorie modernă. Vrăjitoria este dominaţia unei minţi asupra alteia. În această privinţă, s-ar putea spune că în zilele noastre ea a dispărut? Desigur, nu!”[1]

SURSE

  1. http://www.yogaesoteric.net/content.aspx?lang=RO&item=4541
  2. Foto: Internet
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Despre Departamentul Zamolxe România (DZR)

Departamentul Zamolxe România (DZR) – Conspirații, Mistere, Paranormal, Extratereștri, Istoria Omenirii, Energie Liberă, Spiritualitate și Știință.

Contact: office@dzr.org.ro