Propaganda foloseşte incantaţiile magice

by “În toate epocile marii conducători au ştiut să îşi cultive popularitatea şi să se folosească de procedee care să le permită să domine mental masele. În secolul XX majoritatea regimurilor, fie ele comuniste, fie capitaliste au pus în aplicare tehnici foarte abile de propagandă, destinate sugestionării maselor. Pe scurt, […]
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

“În toate epocile marii conducători au ştiut să îşi cultive popularitatea şi să se folosească de procedee care să le permită să domine mental masele. În secolul XX majoritatea regimurilor, fie ele comuniste, fie capitaliste au pus în aplicare tehnici foarte abile de propagandă, destinate sugestionării maselor.

Pe scurt, propaganda se poate defini ca o formă statală, oficială de publicitate. De fapt, este vorba de o metodă de a obliga oamenii să adere la sistemul sau ideologia care face această propagandă. Sistemele totalitare au dezvoltat cel mai bine şi mai metodic tehnicile de condiţionare a mentalului uman, o veritabilă vrăjitorie modernă.

Mecanismele prin care acţionează propaganda nu vor fi aceleaşi în circumstanţele paroxistice şi în perioade calme. Propaganda, această „vrăjitorie colectivă modernă”, este o formă de condiţionare a cărei punere în aplicare necesită o cunoaştere precisă a metodelor de sugestie individuală şi colectivă. Ea este când insidioasă şi subtilă, când făţişă şi dezlănţuită. Atunci când au ajuns în acest stadiu, propagandele totalitare au ştiut să magnetizeze aspiraţiile mesianice, care la nenumăraţi oameni frustraţi nu aşteptau altceva decât să înflorească.

În cursul imenselor adunări ale maselor fanatizate de la Nurenberg devenit un adevărat oraş „sfânt” al nazismului, Adolf Hitler ţinea milioane de auditori sub veritabila sa putere magnetică de fascinaţie. În această privinţă, un rabin, agent al serviciilor de informaţii aliate, relata că în timp ce îl asculta pe Hitler la radio nu putea să nu simtă, deşi era indignat de conţinutul duşmănos al discursului, că „ceva” emana din cuvintele Fuhrerului, ţâşnea din aceste sunete, având un efect de veritabilă incantaţie magică. Astfel, ne putem imagina care putea să fie rezultatul asupra ascultătorilor convinşi şi mai mult chiar, fanatizaţi.

Propaganda are ca resort fundamental acţiunea asupra emoţiilor maselor de oameni şi indivizilor, fie pentru a-i umple de resentimente şi duşmănie faţă de inamicii ce trebuie îndepărtaţi, fie pentru a genera entuziasmul şi exaltarea. Când o personalitate politică este prezentată ca un „om ca toţi oamenii”, soţ model şi tată de familie exemplar, în papuci la micul dejun, gustând bucuriile vieţii de familie avem de-a face exact cu acest tip de propagandă, care urmăreşte să înduioşeze masele.

Cea mai periculoasă formă de propagandă este exact aceea care urmăreşte să calmeze spiritele, să le facă să tacă, să rămână indiferente, pasive. Pe frontispiciul lojei mamă a francmasoneriei mondiale din Londra stă scris următorul slogan: Audi, vide, tace – auzi, vezi şi taci, extras dintr-un vechi proverb, din care însă se ocultează continuarea care este esenţială: „Audi, vide, tace si vuoi vivere in pace” – Auzi, vezi si taci dacă vrei să trăieşti în pace.

Nu este aceasta o formă de manipulare şi de hipnoză în masă? Oamenii ajung atât de mult sa îşi dorească să fie lăsaţi în pace încât se prefac că nu văd şi nu aud ce se petrece în lume, prin grija permanentă a propagandei masonice intoxicatoare. Ajung astfel să acţioneze într-un mod care nu corespunde cu aspiraţiile lor fireşti. Fiind influenţaţi, chiar fără ca ei să ştie, ajung să împlinească voinţa altora, în mâinile cărora devin nişte simple marionete.”[1]

SURSE

  1. http://www.yogaesoteric.net/content.aspx?lang=RO&item=4541
  2. Foto: Internet
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Despre Departamentul Zamolxe România (DZR)

Departamentul Zamolxe România (DZR) - Conspirații, Mistere, Paranormal, Extratereștri, Istoria Omenirii, Energie Liberă, Spiritualitate și Știință. Contact: office@dzr.org.ro