Militari specializaţi în operaţiuni psihologice au lucrat în CNN

by “Timp de aproape un an, începând cu iunie 1999, militari specializaţi în operaţiuni psihologice au lucrat în cadrul CNN, cel mai mare şi mai vizionat canal de ştiri din lume. Aceştia au avut rolul de a manipula ştirile despre războiul din Kosovo. Maiorul Thomas Collins din Serviciul de informaţii […]
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Timp de aproape un an, începând cu iunie 1999, militari specializaţi în operaţiuni psihologice au lucrat în cadrul CNN, cel mai mare şi mai vizionat canal de ştiri din lume. Aceştia au avut rolul de a manipula ştirile despre războiul din Kosovo.

Maiorul Thomas Collins din Serviciul de informaţii al armatei americane a declarat: „Soldaţi şi ofiţeri specializaţi în operaţiuni psihologice au lucrat în sediul central al CNN din Atlanta, prin intermediul programului nostru „Training în cadrul diferitelor industrii”. Au lucrat ca şi angajaţi obişnuiţi ai CNN. E uşor de înţeles că s-au ocupat de reportajele despre războiul din Kosovo şi au lucrat la producţia de ştiri.”

Collins susţine că nu este nimic excepţional în faptul că militarii lucrează temporar pentru anumite companii, cum este CNN. Acţiunea face parte dintr-un program de mare amploare, prin care personalul specializat în operaţiuni psihologice din armata SUA este „împrumutat” unor companii. Contractele pot fi încheiate pe perioade cuprinse între două săptămâni şi un an, în funcţie de obiectivele urmărite. Rămâne întrebarea: Militarii au învăţat de la oamenii de televiziune cum să facă ştiri sau specialiştii în operaţiuni psihologice ai armatei i-au învăţat pe cei de la CNN cum să propage informaţiile, aşa cum doreşte guvernul?

Militarii deveniţi angajaţi ai CNN fac parte din „Brigada a patra pentru operaţiuni psihologice”, care îşi are baza la Fort Bragg, în Carolina de Nord. Una din principalele sarcini ale celor 1200 de soldaţi şi ofiţeri ce alcătuiesc această brigadă este să propage „informaţii selectate”. Ei au îndeplinit astfel de misiuni şi în timpul Războiului din Golf, precum şi în Bosnia.

Comandantul acestei brigăzi, colonelul Christopher St. John, a declarat, cu prilejul unui simpozion militar organizat în februarie 2001 în Arlington, Virginia, că experienţa cu CNN-ul este un model demn de urmat şi un exemplu pentru relaţiile pe care Armata doreşte să le aibă cu întreaga mass-media. Şi totuşi, specialiştii în operaţiuni psihologice ai armatei, adunaţi la Arligton, nu au fost întru totul mulţumiţi de modul în care au fost propagate informaţiile despre războiul din Kosovo. În opinia lor, s-a vorbit mult prea mult despre bombardamentele realizate de armata americană asupra acestei zone.

CNN a fost unul dintre posturile cele mai criticate de analişti şi de ziariştii independenţi, pentru modul în care a reflectat situaţia din Kosovo. A fost acuzat că a avut o poziţie părtinitoare, exagerat de emoţională, că a omis ştiri şi s-a bazat exclusiv pe surse NATO. Pe de altă parte, jurnaliştii s-au plâns că NATO i-a manipulat, punând monopol pe sursele de informare. Cea mai mare parte dintre jurnalişti nu a avut acces în zonele de conflict şi nu a putut culege informaţii la prima mână.

Revista TV Guide scria, în aprilie 2001, că specialişti în operaţiuni psihologice au mai lucrat şi la National Public Radio (NPR). Jeffrey Dvorkin, vice-preşedinte al NPR şi responsabil cu departamentul de ştiri a declarat: „am angajat personal din armată şi aceasta a fost o greşeală enormă. Când am descoperit că mai proveneau şi din ramura de operaţiuni speciale, i-am dat afară. Sper să nu mai facem vreodată greşeala de a angaja astfel de persoane.””[1]

SURSE

  1. http://www.yogaesoteric.net/content.aspx?lang=RO&item=5288
  2. Foto: Internet
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Despre Departamentul Zamolxe România (DZR)

Departamentul Zamolxe România (DZR) - Conspirații, Mistere, Paranormal, Extratereștri, Istoria Omenirii, Energie Liberă, Spiritualitate și Știință. Contact: office@dzr.org.ro