Iată site-urile din România care dezinformează și manipulează în spiritul “Corectitudinii Politice”

by Acest articol reprezinta un raspuns ferm, dupa ce Tinerii Frumosi si Liberi din cadrul ONG-urilor lui George Soros, sustinuti de o parte a presei din Romania, au creat o lista cu peste 70 de site-uri, care, in opinia lor, “dezinformeaza si distribuie fake news”. Ca sa nu vorbim romgleza, […]
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Acest articol reprezinta un raspuns ferm, dupa ce Tinerii Frumosi si Liberi din cadrul ONG-urilor lui George Soros, sustinuti de o parte a presei din Romania, au creat o lista cu peste 70 de site-uri, care, in opinia lor, “dezinformeaza si distribuie fake news”. Ca sa nu vorbim romgleza, precizam ca “fake news” inseamna “stiri false”.

Ce este o “stire”?

Dictionarul Explicativ al Limbii Romane explica:

“ȘTÍRE, (1) știri, s. f. 1. Veste (în presă, la radio etc.), informație scurtă despre un eveniment; noutate. ◊ Expr. A ști de știrea (cuiva) sau a-i ști (cuiva de) știre = a avea vești despre cineva, a ști unde se află, ce face cineva. ♦ (Concr.) Document; sursă de informație. 2. Cunoaștere, cunoștință. ◊ Loc. adv. Cu (sau fără) știrea cuiva = cu (sau fără) știința cuiva; p. ext. cu (sau fără) învoirea, încuviințarea cuiva. În știrea cuiva = în grija sau în paza cuiva. Loc. vb. A da (cuiva) de știre = a vesti, a anunța. – V. ști.”[1]

Cum a inceput totul?

Totul a inceput la scurt timp dupa tragedia de la clubul Colectiv (in realitate, un atentat terorist de tip “Steag Fals”), atunci cand protestele impotriva Guvernului Ponta erau uriase in Romania. In acea perioada, conspirationistii nu au fost multumiti de explicatiile oficiale ale “statului de drept” cu privire la tragedia de la clubul Colectiv, asa ca acestia au scris ca, la Colectiv a fost un atentat terorist.

“Teoria Conspiratiei” cu privire la Clubul de la Colectiv i-a infuriat pe Tinerii Frumosi si Liberi din cadrul ONG-urilor lui George Soros si au intocmit o lista neagra cu site-urile “incorecte politic”, care, in opinia lor “dezinformeaza”.

In Noiembrie 2015, site-urile de propaganda ale Noii Securitati din Romania au inceput sa conteste aceste “Teorii ale Conspiratiei”. La data de 11 noiembrie 2015, Tinerii Frumosi si Liberi din cadrul ONG-urilor lui George Soros au inregistrat un domeniu sinistru “verificasursa.ro”.

Accesand site-ul “verificasursa.ro”, veti gasi 69 de site-uri puse la gramada, dar toate “incorecte politic”, care nu trebuie citite. Noile Tribunale ale Poporului au fost reactivate. Globalizarea este Noul Internationalism, Noul Comunism, la fel si Noua Ordine Mondiala.

O alta “Teorie a Conspiratiei”, care i-a deranjat teribil pe Tinerii Frumosi si Liberi, a fost aceasta: “Premierul Romaniei, Dacian Ciolos, este omul lui George Soros”. In opinia lor, aceasta informatie este un “fake news”.

Oare este “fake news”? Nu, nu este “fake news”, caci Dacian Ciolos este membru al “Friends of Europe” (n.tr. “Prietenii Europei”) o organizatie finantata de catre globalistul George Soros:

“În faţa Parlamentului, Dacian Cioloş a promis transparenţă totală, ceea ce înseamnă, fără îndoială, o declaraţie menită să dea încredere populaţiei că Guvernul va lucra „la vedere” în interesul României, aşa cum prevede articolul 55, al. 1 din Constituţie: „Cetăţenii au dreptul şi obligaţia să apere România”, căci, aşa cum stă scris la art. 54, al 1 din acelaşi document: „Fidelitatea faţă de ţară este sacră”.

Ca o primă dovadă a sincerităţii declaraţiei sale, ne aşteptam ca transparenţa să fie probată chiar în ceea ce-l priveşte pe Dacian Cioloş, mai exact să ştim din capul locului tot ce ţine de persoana sa publică, astfel încît exemplul personal să fie urmat de toţi miniştrii din cabinetul său.

Funcţia de Prim-ministru al României presupune loialitatea totală faţă de România şi faţă de interesele sale, fie ele economice, fie politice. În ultimii ani, din păcate, atunci cînd a fost vorba despre resursele naturale ale ţării sau de obiective economice strategice, s-a vorbit de grave abuzuri, unele în vecinătatea acuzaţiei de trădare naţională, cea mai gravă acuzaţie care poate fi adusă unui cetăţean român. Exemplele sînt numeroase: Petrom, Roşia Montană, gazele de şist etc.

În acest sens, transparenţa este una dintre metodele cele mai eficiente pentru eliminarea unor astfel de suspiciuni în cazul politicienilor de la vîrful Puterii.

Din acest punct de vedere, ne-a surprins în cazul Primului ministru o omisiune din biografia sa publică pentru România: faptul că Dacian Cioloş este membru al organizaţiei „FRIENDS OF EUROPE”, care este finanţată, între alţii, şi de miliardarul american George Soros! Apartenenţa lui Dacian Cioloş la acest grup este un lucru onorabil, care-l situează într-o companie extrem de selectă, alături de reprezentanţi ai mai multor ţări europene, oameni care au deţinut sau deţin funcţii importante în statele de origine.

Ceea ce surprinde şi naşte semne de întrebare este OMISIUNEA acestei apartenenţe atît în declaraţiile publice ale lui Dacian Cioloş, cît şi în documentele destinate publicului din România. Iată prezentarea actualizată a lui Dacian Cioloş pe site-ul „FRIENDS OF EUROPE”:

Preşedintele grupului „FRIENDS OF EUROPE” este Étienne Davignon, un politician belgian extrem de influent, care a deţinut funcţia de vicepreşedinte al Comisiei Europene şi a fost primul şef al Agenţiei Internaţionale pentru Energie. A deţinut pînă de curînd chiar preşedinţia Grupului Bilderberg. Iată şi pagina sa de pe site-ul „FRIENDS OF EUROPE”:

Că acest grup este finanţat şi de Geroge Soros, preşedinte al „Open Society Institute”, alături de Steven Ballmer, care este CEO al Microsoft, aflăm tot de pe site-ul organizaţiei „FRIENDS OF EUROPE” :

Cît timp Dacian Cioloş era un funcţionar la Uniunea Europeană, această apartenenţă la un grup atît de influent nu avea mare importanţă, însă, odată devenit Prim-ministru al României, lucrurile se schimbă radical, căci de deciziile sale depind foarte multe dintre interesele ţării, iar acestea nu sînt obligatoriu consonante cu interesele altor ţări sau grupuri de interese din afara României. Amintim doar Cazul „Roşia Montană”, în care poziţiile preşedintelui Traian Băsescu şi ale Premierului Victor Ponta, care au susţinut exploatarea zăcămintelor de aur de către „Gold Corporation”, au generat reacţii puternice de împotrivire în societatea românească! La fel şi în cazul exploatării gazelor de şist.

Nu avem nici o îndoială că majoritatea membrilor din „FRIENDS OF EUROPE” acţionează în interesul ţărilor lor, însă nu de puţine ori acestea sînt contrare cu interesele celorlalţi. Din acest punct de vedere, şi România trebuie să aibă garanţia că reprezentantul ei în acest grup nu face jocurile altcuiva, iar cînd acesta a devenit Primul Ministru al său, transparenţa este cheia încrederii!

Am citit CV-ul lui Dacian Cioloş depus la Comisia Europeană. Iată-l:

După cum se vede, nu se spune un cuvînt despre faptul că Dacian Cioloş face parte din „FRIENDS OF EUROPE”, deşi găsim tot felul de alte menţiuni, precum: este membru al „Group de Bruges”, fondator al Asociaţiei „Agroecologia”, bacalaureatul la Liceul industrial din Şimleul Silvaniei.

Am căutat şi pagina sa de pe Wikipedia, însă nici acolo nu este vreo menţiune despre „FRIENDS OF EUROPE”:

Comparativ, vă prezentăm chiar pagina de pe Wikipedia a preşedintelui grupului „FRIENDS OF EUROPE”, unde lucrurile stau cu totul şi cu totul altfel, fiind menţionate, pentru cetăţenii belgieni care vor să afle întreaga biografie a domniei sale, toate funcţiile deţinute în diverse structuri politice şi economice:

În medalion, putem să citim despre Étienne Davignon: „Ainsi que président de Friends of Europe, un think tank influent. Président du comité de direction du groupe Bilderberg de 1998 à 2010”. Nu e greu de înţeles că belgienii sînt foarte mîndri că Étienne Davignon, reprezentantul lor în „FRIENDS OF EUROPE”, este atît de influent şi de puternic. Din moment ce el declară public această apartenenţă la grupul „FRIENDS OF EUROPE”, înseamnă, indiscutabil, faptul că oricînd poate să dea sosocteală în faţa poporului său despre apărarea intereselor Belgiei în relaţiile cu celelalte ţări.

Atunci apare întrebarea: de ce Primul Ministru al României omite să ne spună că face parte din acest grup „FRIENDS OF EUROPE”? Mai ales că, la nominalizarea sa pentru funcţia de Premier, a fost acuzat chiar preşedintele Klaus Iohannis că a primit numele său în plic de la cineva din Uniunea Europeană! Credem că Dacian Cioloş intuieşte spre ce zonă duc astfel de presupuneri. Singura cale de a le preîntîmpina este transparenţa, dar nu aceea declarativă, ci una reală, care să înceapă cu propria sa biografie.

Mai ales că, din cîte ne amintim, însuşi Dacian Cioloş i-a obligat pe toţi miniştrii cabinetului să depună o Declaraţie pe propria răspundere, în care să spună că nu sînt ofiţeri acoperiţi ai vreunui serviciu secret din România sau din străinătate! De ce nu şi o declaraţie că nu fac parte din vreun grup de interese?”[2]

In anul 2016, in mass-media necontrolata de catre ONG-urile lui George Soros si Noua Securitate (SRI-DNA) au fost o sumedenie de dezvaluiri despre globalistul George Soros, astfel incat, astazi, in Romania, majoritatea romanilor au auzit de George Soros.

Toate aceste dezvaluiri despre ONG-urile lui George Soros, despre Noua Securitate din Romania alcatuita din SRI si DNA, si mai ales Protocoalele Inteleptilor SRI-DNA, i-au enervat pe Tinerii Frumosi si Liberi.

In Februarie 2017, Tinerii Frumosi si Liberi au creat un program prin care asa-zisele “fake news” vor fi semnalate. Este un lucru foarte grav si o incalcare a libertatii de exprimare, care este garantata de Constitutia Romaniei in cadrul articolului 30.

Acesti Tineri Frumosi si Liberi sunt sustinuti in aceasta actiune ilegala de catre ONG-urile lui George Soros, Noua Securitate si o parte a presei:

“Aproape 20 de IT-iști de la firme importante de profil din Sibiu s-au reunit, vineri seara, într-un ”hackathon” al cărui scop este acela ca așa zisele știri false să nu se mai distribuie prin intermediul Facebook-ului, scrie Turnul Sfatului din Sibiu.

Proiectul este susținut de Digi 24 și Hotnews.

Afacerea care este, de fapt, una de cenzură a presei a fost devoalată de FLUX 24 acum câteva săptămâni.

În spatele ei se află George Soros, conform dezvăluirilor din presa americană.

Scopul real este de a elimina știrile incomode pentru grupările finanțate de Soros și stânga americană.

Digi 24 și HotNews sunt două mijloace de presă care susțin cenzura internetului și a facebook motivând prin așa zisele știri false promovate de unele siteuri.

Cele două entități media au susținut crearea unei liste negre a siteurilor din România în care dincolo de siteurile care dau știri tabloide și neverificate au inclus și media care nu le susține punctele de vedere.

Factual este gruparea din România care colaborează la proiect și care a fost creată de Funky Citizens, un ONG de pe Dâmbovița. În ONG apar Elena Calistru, care lucrează de mulți ani pentru fundațiile lui Soros, dar și Codru Vrabie, un alt personaj legat de miliardarul de stânga american.

Recent Funky Citizens a angajat mai mulți jurnaliști pentru acest proiect. Această grupare susține unul din proiectele dragi lui Soros: căsătoriile homosexuale.

La ”hackathon-ul” de la Sibiu au venit oameni din trei firme de IT: dezvoltatori, ”testeri”, specialiști în marketing. Tinerii nu vor ca numele firmelor să devină publice dintr-un motiv simplu: ar deveni ținta creatorilor de știri false, împotriva cărora luptă.”Există acea listă cu 70 – 100 de site-uri, dintre care 20 – 30 le vedem și noi aproape zilnic. Titluri bombastice, toxice, în fine. Se propagă de multe ori fără a fi citite, mulți le distribuie mai departe. Probabil că din traficul acela fac niște bani proprietarii acelor site-uri, dar există și alte teorii pentru care sunt distribuite aceste știri”, definește Radu zona împotriva cărora este îndreptată acțiunea lor. Cele peste 70 de site-uri la care face referire au fost adunate într-o listă de un IT-ist din București, care a creat deja o extensie a browser-ului Chrome, extensie care atrage atenția asupra faptului că știrile provenite dintr-o anumită sursă au potențial fals. Sibienii au invitat dezvoltatorul acestei extensii la evenimentul de vineri noaptea, dar acesta nu a putut ajunge. Însă perspectivele unei colaborări cu acesta există, arată IT-iștii reuniți la Sibiu, mai scrie TS.

Politica anunțată de facebook de a elimina așa-zisele știri false este un proiect finanțat de miliardarul american George Soros și de alți oameni de afaceri de stânga, dezvăluie Breitbart, un influent site conservator american. Informații au fost difuzate și de FOX News.

Există și o filială în România controlată tot de oamenii lui George Soros.

IFCN, structura care se va ocupa de acest lucru, este găzduit de Institutul Poynter de Studii Media. O căutare sumară a site-ului Institutului Poynter constată că IFCN Poynter este finanțat în mod deschis de către Open Society Foundations Soros, precum și Fundația Bill & Melinda Gates, Google și Fondul Național pentru Democrație.

IFCN este, de asemenea, finanțat de Rețeaua Omidyar a miliardarului fondator al eBay, Pierre Omidyar. Rețeaua de Omidyar a incheiat un parteneriat cu Open Society si a dat subvenții unor părți terțe care sunt finantașți de Soros. Tides este unul dintre cei mai mari donatori de stânga din SUA.

Un alt donator important al IFCN este Fundatia Craig Newmark, organizația de caritate înființată de Craiglist Fondator Craig Newmark. Luni, cu doar câteva zile înainte de anunțarea parteneriatului cu Facebook, Poynter a emis un comunicat de presă arătând că Newmark i-a donat un milion de dolari.”[3]

Cine stabileste ca o stire este falsa?

Vedem ca se doreste infiintarea unor noi “Tribunale ale Poporului” in mediul online alcatuite din “oameni de bine”, care sa apere “oranduirea sociala” de “dusmanii poporului” sau “dusmanii de clasa”. O informatie publicata pe un site poate fi una reala sau falsa. Daca cineva publica o informatie falsa, atunci acea persoana sau acea publica va fi criticata de catre cititori si isi va pierde audienta.

Acesti activisti cu mentalitati totalitare nu sunt stapanii adevarului. Acestia ataca blogurile, publicatiile si organizatiile, care publica informatii alternative, pe care ei le considera “Teoria Conspiratiei”.

Sintagma “Teoria Conspiratiei” a fost creata de catre CIA, la scurt timp dupa ce l-au asasinat pe Presedintele SUA, John Fitzgerald Kennedy. In acea perioada, o parte dintre oameni nu erau convinsi ca ancheta se face pentru aflarea adevarului si au inceput sa aiba suspiciuni cu privire la Comisia Warren.

Astazi, o parte mare dintre cititori sunt interesati de “Teoria Conspiratiei” din cauza minciunilor promovate de catre mass-media globalistilor. Tot ceea ce se spune despre francmasonerie, globalizare, Noua Ordine Mondiala, Big Brother, reducerea populatiei planetei, vaccinuri, microcipuri RFID este adevarat.

Care sunt ONG-urile lui George Soros din Romania ce promoveaza cenzura, “corectitudinea politica” si ideologia neomarxista?

“Oficial, George Soros s-a implicat în România, în ultimele zile ale anului 1989, imediat după căderea regimului Ceaușescu. Unii spun însă, că activitatea magnatului american de origine maghiaro-evreiască, a început cu mult înainte de căderea regimului Ceaușescu.

Chiar dacă nu a recunoscut niciodată implicarea sa în România de dinainte de 1989, Soros a admis că s-a implicat în alte țări comuniste, sprijinind financiar oponenții regimurilor respective. Având în vedere că Soros a înființat Grupul de Dialog Social chiar în 31 decembrie 1989 și Fundația pentru O Societate Deschisă în primele zile ale lui 1990, este greu de crezut că primii membrii “s-au nimerit” să fie acolo și că “scena” nu fusese pregătită încă de pe vremea regimului Nicolae Ceaușescu.

Ascensiunea lui George Soros a început în anii ’80, atunci când în Statele Unite au apărut o mulțime de ONG-uri cu nume foarte interesante: “National Endowment for Democracy”, “Freedom House”, “National Democratic Institute” sau “Open Society Institute”.

Conform unei anchete jurnalistice, toate acestea au acționat direct și în România, chiar la începutul anilor ’90, beneficiind de fonduri uriașe, de ordinul a milioanelor de dolari.Toate, însă, sunt legate direct CIA, pe care agenția le-a “privatizat”, George Soros fiind unul din beneficiari. Lovitura era genială: SUA puteau să se implice în alte țări, fără să mai fie acuzată de “amestec în treburile interne ale unui alt stat”, pentru că la mijloc era vorba despre “societatea civilă”.

Revenind la România, Soros a venit personal la București în 1990, prima oprire fiind la sediul Grupului de Dialog Social, acolo unde s-a întreținut cu Silviu Brucan și ceilalți membri fondatori: Gabriel Liiceanu, Andrei Pleșu, Gabriel Andreescu sau Stelian Tănase.

Dacă nu s-a implicat personal, George Soros a avut reprezentanți direcți în conducerea “societății civile”. Primul reprezentant direct al lui George Soros în România a fost Sandra Pralong (Sandra Marilyn Andreea Budiș), persoană care, nu întâmplător, a emigrat din România în anii ’70. Andreea Pralong a fost consilierul președintelui Emil Constantinescu.

Din 1990 și până acum, George Soros a dezvoltat o adevărată rețea de ONG-uri, cu care a acaparat noul concept de “societate civilă”, necunoscut românilor, astfel că a reușit să influențeze, în mod major, deciziile la nivel guvernamental. Pe lângă GDS și Fundația Soros, s-au dezvoltat o puzderie de ONG-uri legate de numele magnatului american.

Enumerăm doar câteva din ONG-urile apărute după 1990: “Soros Advising and Placement Center”, “Soros Educational Advising Center” , “Uniunea pentru Reconstructia Romaniei”, “Centrul de Parteneriat pentru Egalitate”, “Centrul pentru Dezvoltare Economica”, Fundatia “Concept” , “Centrul pentru Drepturile Omului – București”, “Asociația pentru Apărarea Drepturilor Omului în România – Comitetul Helsinki (APADOR-CH)”, “Asociația “Pro Democrația”, “Societatea Academică Română” etc, care la rândul lor au “născut” alte ONG-uri.

Printre membrii acestor organizatii găsim foști miniștri, consilieri ai președinților României, directori de instituții ale statului, jurnaliști influenți. De remarcat este că trei din cei patru președinți ai României au sau au avut consilieri oameni din cercul lui Soros.

Lista completă a beneficiarilor burselor Soros nu a fost niciodată făcută publică. O listă a fost avansată de ziarul Ziua, aici.

Iată o listă cu o parte din foștii sau actuali membri ai Grupului de Dialog Social, ai Fundației pentru O Societate Deschisă sau ai altor ONG-uri afiliate Open Society Romania Network. Datele prezentate pe noi pot fi verificate și sunt publice.

Sandra Pralong – fost consilier al președintelui Emil Constantinescu
Alexandru Lăzescu – fost director al TVR
Andrei Pippidi – istoric, membru în Comisia care a elaborat Raportul Tismăneanu și Raportul Elie Wiesel privind participarea României la Holocaust
Vladimir Tismăneanu – politolog,președinte al Comisiei Prezidentiale de Analiză a Dictaturii Comuniste din România
Andrei Pleșu – scriitor, Ministru al Culturii(28 decembrie 1989 – 16 octombrie 1991), Ministru de Externe (29 decembrie 1997 – 22 decembrie 1999), membru al CNSAS(2000 – 2004), consilier al președintelui Traian Băsescu ( decembrie 2004 – mai 2005)
Catrinel Pleșu – fost director, Centrul Național al Cărții, din cadrul ICR (2009 – 2012)
Mihai Șora – filosof, Ministrul Educației (decembrie 1989 – 28 iunie 1990)
Renate Weber – consilier al președintelui Traian Băsescu, (2004 – 2005) europarlamentar PNL.
Liviu Antonesei – scriitor, jurnalist
Alin Teodorescu – sociolog, primul președinte al GDS, consilier al premierului Adrian Năstase, Ministru cancelar, șeful Cancelariei Primului Ministru Adrian Năstase, fondator IMAS
Andrei Marga – filosof, Ministru al Educației (1997 – 2000), Ministru de Externe (mai 2012 – august 2012), președinte al ICR (septembrie 2012 – iunie 2013)
HR Patapievici – filosof, membru al CNSAS (2000 – 2004), președinte al ICR (2005 – 2012)
Mircea Mihaieș – critic literar, eseist, fost vice-președinte al ICR( 2005-2012)
Mihai-Răzvan Ungureanu – consilier al Președintelui Iohannis, fost ministru de externe (2004 – 2007), șed al SIE (2007 – 2012), premier al ROmâniei (februarie 2012 – mai 2012)
Cristian Pârvulescu – politolog, președintele Asociației “Pro Democrația”
Victor Rebengiuc – actor
Sabina Fati – jurnalist România Liberă, revista 22
Andrei Oișteanu – etnolog, antropolog, membru în Comitetul educațional al Institutului Național pentru Studierea Holocaustului din România “Elie Wiesel”
Andreea Pora – jurnalist
Teodor Baconschi – teolog, fost ministru de Externe, decembrie 2009 – ianuarie 2012, ambasador al României la Vatican, în Portugalia, San Marino. Secretar de stat în MAE(2005-2006), Consilier al Președintelui Traian Băsescu (2006 – 2007)
Monica Macovei – europarlamentar, fost Ministru al Justiției(2004 -2007), fost candidat la președinția României
Alina Mungiu – politolog, șef al Știrilor TVR (1997 – 1998), a fondat Societatea Academică din România, profesoară la SNSPA
Stelian Tănase – scriitor, președinte-director general al TVR, fost director al Realitatea TV
Laura Ștefan – membră a ONG-ului “Expert Forum”, director în Ministerul Justiției( 2005-2007), a fost declarată expert – anticorupție de către Ambasada SUA
Adrian Cioroianu – istoric, decan al Facultății de Istorie a Universității București, a fost unul din susținătorii introducerii Manualelor alternative, inițiativă a Fundației Soros. Fost senator, de Timiș, fost europarlamentar, fost ministrul de externe (aprilie 2007 – aprilie 2008)
Rodica Culcer – jurnalist, fost referent la Ambasada SUA de la București( 1985 – 1991), fost director al Știrilor TVR
Adrian Cioflâncă – cercetător științific, fost membru al CNSAS, coator al Raportului Tismăneanu și al Raportului Elie Wiesel.
Stere Gulea – regizor, fost președinte al TVR
Gabriel Liiceanu – filosof, director al Editurii Humanitas( fosta Editură Politică)
Sorin Ioniță – politolog, fost consultant al Consiliului Europei, Băncii Mondiale și UNDP pe Europa de Est și Balcani; reprezentant al României ȋn Comitetul Economic și Social European (EESC), sectiunile Transport-Energie și Mediu-Agricultură, fost membru în Comisia Prezidențială Pentru Analiza Riscurilor Sociale și Demografice
Smaranda Enache – președinte al ONG-ului Liga Pro Europa, fost ambasador al României în Finlanda (1998 – 2001)
Edward Helvig – șef al SRI, fost director General al Institutului de Studii Sociale, Fost consilier al Ministrului de Interne, C. Dudu Ionescu, Fost consilier al lui Mugur Isărescu, fost deputat de Bihor, fost europarlamentar
fost Ministru Dezvoltării Regionale și Turismului în Guvernul Ponta
Radu Filipescu – nepotul fratelui lui Petru Groza, membru fondator al GDS
Armand (Armant-Constantin) Goșu – istoric, fost consilier al Ministrului de Externe (2010 – 2012), fost membru al Comisiei Prezidențiale pentru analiza Dictaturii Comuniste în România, fost director al Institului Român pentru Istoria Recentă
Dan Perjovschi – desenator, ilustrator
Mircea Toma – activist, ActiveWatch.
Mihail Bumbeș – istoric, co-fondator al ONG-ului Miliția Spirituală, cercetător în cadrul IICCMER. A obținut, prin Miliția Spirituală, o bursă de 30.000 de dolari de la CEE Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe.
Claudiu Crăciun – politolog, lector al Catedrei de Științe Politice și Studii Europene de la SNSPA, fost expert în cadrul Secretariatului General al Guvernului și Ministerului Educației (2004-2009). Lucrarea sa “The Learning Government Research Project:Assessing Policy Making Reform in Romania” a fost editată sub auspiciile Open Network Society și a Centrului pentru Studii Politice din cadrul Universității Central Europene, ambele înființate de George Soros.”[4]

“Este necesar ca datele să fie publice pentru că e absolut normal ca românii să știe cine oferă banii și pe cine finanțează un magnat ca să creeze un tampon împotriva Puterii, ca să militeze pentru cauze ecologice sau ca să instruiască, în cadrul unui proiect, jurnaliști, juriști sau oameni de cultură, deveniți bursieri ai fundației finanțatoare. Sau ca să propună miniștri în guvern.

Cine este George Soros

În ultimele luni s-a vorbit des în spațiul public românesc, mai ales de către politicieni, despre George Soros. Dar cine este cel care a investit zeci de milioane de dolari în rețeaua ong-istă, numită ”societatea civilă românească”?

Miliardarul american de origine maghiară George Soros are 86 de ani și o avere estimată la peste 18 miliarde de dolari. Unele surse vorbes chiar de 22 de milairde de dolari. Există surse diverse care susțin că George Soros a donat peste 200 de milioane de dolari din 1990, când a înființat Fundaţia Soros în România, și până în 2014, majoritatea prin investiţii directe. Din 2014, investițiile directe au fost înlocuite cu finanțările pe bază de proiecte.

„Fundaţia din România beneficiază încă de fondurile domnului Soros. Urmează să nu mai beneficiem din 2014. Cu toate acestea, vom putea obţine oricând bani de la fundaţia dânsului (Open Society Foundations – n.red.), însă doar pe bază de proiecte.Nu vom mai beneficia direct de fonduri”, declara Gabriel Petrescu, directorul executiv al fundaţiei, la sfârșitul anului 2013.

Finanțările lui Soros către rețeaua sa de ONG-uri din România s-au efectuat ori prin intermediul vehiculelor sale financiare din străinătate, cum este CEE Trust – un ONG-mamă, care a direcționat bani în toate statele din estul si centrul Europei unde magnatul american avea interese, ori prin Fundația Soros deschisă la București, care acum se numeste Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile.

Banii lui George Soros au avut ca țintă construcția instituțională a unei rețele de ONG-uri, care a devenit ceea ce se numește „societatea civilă din România”. Mesajul sau scopul acestei rețele s-a învârtit în jurul ideii de democratizare a societății de către oamenii cooptați în aceste fundații și asociații. Adversarii lui Soros au arătat mereu că miliardarul american, de origine maghiară, a dorit ca prin ONG-urile lui să influențeze opinia publică în problemele care foloseau scopurilor sale, în special cele economice. Indiferent de realitatea obiectivelor sale, George Soros a devenit un jucător major pe plan politic.

EVZ are date concrete despre finanțările lui George Soros către ONG-uri ecologiste din România, din anii când banii se livrau, în majoritatea cazurilor, ca investiție directă. Printre acestea veți regăsi și pe cele două despre care vă spuneam că au contribuit ca organizatori la protestele anti Roșia Montana, reprezentanți ai societății civile care au participat la întruniri la Cotroceni, demnitari din actualul guvern. Ulterior s-a găsit un sistem prin care să se asigure finanțarea, dar mult mai puțin transparent.

Se presupune că prin anii 2000 George Soros a decis să se retragă într-o zonă mai discretă a finanțării societății civile din România odată cu eșecul implicării sale în alegerile din SUA, unde a susținut candidatul democrat în fața lui Bush, dar și cu scandalurile care au izbucnit în diverse state din Europa pe tema finanțărilor sale. Cazul Roșia Montană a fost unul special, implicarea fiind directă și extrem de generoasă.

Cu tate astea, în ultimii ani, Soros a hotărât să redevină jucător în țările din centrul și estul Europei, fiind cunoscută și recunoscută implicarea în evenimentele din Ucraina, este bănuit că s-a implicat în criza refugiaților de partea celor care susțin primirea acestora, atacurile la adresa sa din partea premierului ungar Victor Orban fiind de notorietate. Totodată George Soros este unul din cei mai proeminenți susținători ai candidaturii lui Hillary Clinton, donațiile sale însumând 19 milioane de dolari SUA stând mărturie a implicării active. Donațiile lui George Soros au fost bănuite că alimentează și protestele din Polonia la adresa guvernului, iar declarațiile oficiale ale reprezentanților Fundației Pentru o Societate Deschisă din SUA au fost clare: “Nu finanțăm direct sau indirect proteste! Finanțăm grupuri din Polonia care promovează drepturile omului, care sunt sub amenințare acum”. Declarația Laurei Silber, chief communications officer al Open Society Foundations acordată revistei New Yorker în mai 2016 descrie perfect o situație. George Soros nu finanțează protestele din Polonia, Ungaria, Ucraina sau România, ci ONG-urile care le organizează.

TOȚI MARII ACTIVIȘTI ECOLOGIȘTI DIN ROMÂNIA SUNT FINANȚAȚI DE SOROS

ALINA MUNGIU ȘI NICUȘOR DAN, DOUĂ FIGURI IMPORTANTE ALE SOCIETĂȚII CIVILE

Cea mai reprezentativă figură din ”Rețeaua Soros” este, fără îndoială, Alina Mungiu Pippidi. Ea este considerată ideologul activității girate de George Soros în România și tot ei i se atribuie ideea apariței, după 2012, a unor partide noi, cu oameni noi, care să devină o alternativă la partidele clasice, considerate corupte și depășite.

Nicușor Dan, cu a sa asociație ”Salvați Bucureștiul!” este inovația Alinei Mungiu, cel mai important lider al societății civile. Aceasta l-a scos în luminile rampei, în 2006, ca activist ecologist, apoi l-a lansat în politică. O sursă din mediul ong-ist ne-a declarat că primele operațiuni civice ale lui Nicușor Dan au fost finanțate printr-un sistem de parteneriate tot din banii lui Soros. Alina Mungiu și a sa Societate Academică Română a creat Alianța pentru o Românie Curată. Aceasta din urmă a fost finanțată, între anii 2010-2012, de CEE Trust a lui George Soros cu sume mari de bani, dar și din fonduri norvegiene. Din această Alianță fac parte Freedom House (Cristina Guseth), Grupul pentru Dialog Social și Asociația lui Nicușor Dan – Salvați Bucureștiul. Nu este nimic ilegal sau rău că Nicușor Dan a primit sprijin financiar prin Alina Mungiu și a sa Societate Academică. Era corect doar să explice opiniei publice pe ce banii și-a finanțat activitatea.

Bani pentru proiectele gestionate de Alina Mungiu și ce conțin acestea

Finanțări primite de Societatea Academică Română (SAR) a Alinei Mungiu Pippidi via CEE TRUST

Finantari primite de Societatea Academica Romana (SAR) a Alinei Mungiu Pippidi via FDSC.RO

Un prim proiect unde Societatea Academica Romana (SAR) a Alinei Mungiu Pippidi a primit o finantare de 73.046 euro: Studenții să combată discriminarea!

Un al doilea proiect unde Societatea Academica Romana (SAR) a Alinei Mungiu Pippidi a primit o finantare de 200.870 euro: Înființarea unor filiale în toată țara pentru monitorizarea activității Guvernului
IMPLICAREA REȚELEI SOROS DUPĂ TRAGEDIA de la COLECTIV

Un al doilea moment care arată că George Soros se implică, indirect așa cum a procedat în fiecare țară, în jocul politic de la Bucuresti este formarea noului guvern tehnocrat dupa tragedia de la Colectiv. Piesa centrală s-a pus în scenă la Palatul Cotroceni, sub indrumarea consilierului prezidențial Sandra Pralong, cea care a fost, la începutul anilor 90, primul reprezentant personal al lui George Soros în România. După tragedia de la Colectiv, în premieră, societatea civilă este chemată de Klaus Iohannis pentru a se transmite întregii țări ideea ca românii au nevoie de un Guvern apolitic. O analiză realizată asupra celor chemați la Cotroceni în numele societății civile ne arată că au fost exclusiv reprezentanții fundațiilor finanțate de miliardarul american.

TOTI CEI CHEMATI LA COTROCENI LA CONSULTAREA SOCIETATII CIVILE DUPA COLECTIV, FINANTATI DE SOROS

Ionuţ Sibian este președinte la Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile (FDSC).

Ȋn perioada 2006-2012, fundaţia pe care o conduce a primit peste un milion de dolari de la „The Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe” (CEE Trust), o organizaţie condusă de miliardarul american George Soros.

1. Număr Grant: RO_X 2010_166

Denumirea proiectului: Serviciul juridic pro-bono pentru ONG-uri din România

Suma acordată 21.300 USD

Perioada proiectului: 1 mai 2011 – 30 iunie 2012

2. Număr Grant: RO_X 2010_202

Denumirea proiectului: Fondul pentru Inovare Civică

Suma acordată 389.455 USD

Perioada proiectului: 15 aprilie 2011 – 15 iulie 2012

3. Număr Grant: RO_X 2009_121

Denumirea proiectului: O voce mai puternică pentru sectorul asociativ din România

Suma acordată 150.000 USD

Perioada proiectului: 15 mai 2010- 14 noiembrie 2011

4. Număr Grant: RO_X 2008_47

Nume proiect: ONG-uri românești corecte

Suma acordată 119.995 USD

Perioada proiectului: 1 mai 2009- 28 februarie 2011

5. Număr Grant: RO_2007_04

Denumirea proiectului: Directorul ONG-urilor românești

Suma acordată: 307.000 USD

Perioada proiectului: 1 decembrie 2007 – 31 mai 2010

6. Grant Numărul RO_III 2006_100

Denumirea proiectului: Consolidarea sustenabilităţii financiare a ONG-urilor

Suma acordată: 120.000 USD

Perioada proiectului: 1 august 2006 – 1 iulie 2008

Liviu Mihaiu, președintele asociaţiei „Salvaţi Dunărea şi Delta”, este un colaborator și un avocat al FDSC.

Cel care, de la microfonul din Palatul Cotroceni, s-a recomandat a fi jurnalist scria în septembrie 2013, într-un editorial publicat de „Adevărul”: „De asta sfătuiesc pe toţi securiştii ăștia mici (n.r. – jurnaliștii de la „Evenimentul Zilei”) să sune la FDSC (Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile), să întrebe deontologic cum se finanţează ONG-urile, când şi, mai ales, de ce.

Sorin Ioniţă este președinţele „Expert Forum” (EFOR), organizaţie finanţată, printre altii, și de FDSC.

EFOR a primit însă suport financiar și direct din partea CEE Trust.

Număr Grant: RO_2012_01

Denumirea proiectului: Clientelism de la vârful degetelor

Suma acordată: 68.000 USD

Perioada proiectului: 15 martie 2012 – 14 martie 2013

Cristina Guseth este director al „Freedom House România”, o filială a fundaţiei americane „Freedom House INC”, cu sediul în New York.

Pe lista finanţatorilor „Freedon House România” se află Ambasada SUA în România, USAID, U.S. Department of State, dar și „Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe”, fundaţia lui Soros.

Numele proiectului: Inițiativa pentru o Justiție Curată (CIJ)

Suma acordată: 100.000 USD

Perioada proiectului: 1 mai 2008 – 1 aprilie 2010

Freedom House, Asociaţia Salvaţi Bucureștiul (președinte – Nicușor Dan) și Grupul pentru Dialog Social (unde Andrei Cornea este membru în Consiliul de Administraţie) fac parte din „Alianța pentru o Românie Curată”, care a fost finanțată, în perioada 2010-2012, de CEE Trust.

Număr Grant: RO_X 2009_186

Denumirea proiectului: Construirea unui lupte durabile anticorupție a electoratului din România: „România curată”

Suma acordată 120.000 USD

Perioada proiectului: 1 septembrie 2010 – 30 aprilie 2012

„Alianţa pentru o României Curată” a fost inţiată de Societatea Academică Română, care asigură și Secretariatul acesteia. Ȋn perioada 2006 – 2008, SAR a primit de la CEE TRUST 239.300 USD.

Număr Grant: RO_X 2008_28

Denumirea proiectului: CCU partea a 2-a – evaluarea utilizării banilor publici în cercetarea academică și învățământul superior din România

Suma acordată 93.500 USD

Perioada proiectului: 1 iunie 2009 – 31 iulie 2010

Număr Grant: RO_X 2007_101

Denumirea proiectului: Coaliția pentru Universități Curate (CCU) – aplicarea unui set de principii pentru a consolida integritatea și calitatea în sistemul de învățământ universitar românesc

Suma acordată 95.500 USD

Perioada proiectului: 1 aprilie 2008 – 1 mai 2009

Numărul proiectului: RO_IX 2006_35

Denumirea proiectului: Coaliția pentru un Parlament Curat – Euro – alegeri 2007

Suma acordată: 40.300 USD

Perioada proiectului: 1 martie 2007 – 1 gebruarie 2008

Numărul proiectului: CBI / 2006/03

Nume proiect: Reducerea corupției politice – Anti-corupția ca revoluție

Suma acordată 10.000 USD

Perioada proiectului: 1 octombrie 2006 – 31 octombrie 2006

Mihai Dragoș, preşedinte al Consiliului Tineretului din România, este coordonator al reţelei Monitori pentru Bună Guvernare a „Alianţei pentru o Românie Curată”.

Lucrează, de asemenea, în Societatea Academică din România (SAR), pe un proiect ce evaluează și monitorizează integritatea universităților din România. Iar Horia Oniţă, scria în aplicaţia pentru funcţia de președinte al Consiliul Naţional al Elevilor (C.N.E.) că va urmări „dezvoltarea comunicării și parteneriatului între C.N.E. și anumite structuri naționale precum Alianța pentru România Curată”.

Elena Calistru, care a lucrat pentru „Transparency International România”, este președintele Asociaţiei Funky Citizens, partener al SAR în mai toate proiectele și petiţiile iniţiate.

Edmond Niculuşcă este președinte la Asociaţia Română pentru Cultură, Educaţie şi Normalitate, care colaborează cu „Miliţia spirituală”, o altă organizaţie finanţată de CEE TRUST (105.000 USD în perioada 2011 – 2013).

ÎNALȚI DEMNITARI AI REGIMULUI IOHANNIS-CIOLOȘ, STRÂNSE LEGĂTURI CU MILIARDARUL SOROS.

Lucrurile nu se opresc însă aici. După formarea guvernului condus de Dacian Cioloș, am regăsit numeroase nume de pe lista celor care au căpătat putere de decizie la nivel executiv, ca având legături cu miliardarul american.

Sandra Pralong, consilier prezidential – primul reprezentat personal al lui Soros in Romania

Mihai Răzvan Ungureanu – fost consilier prezidențial și șef al SIE – finanțat de Soros prin fundațiile sale.

Dacian Cioloș , premier – membru Fundația Friends of Europe – finanțată de Soros

Cristian Ghinea – ministrul fondurilor europene – Centrul Român pentru Politici Europene – finanțat de Soros

Violeta Alexandru, ministru pentru dialg social – ProDemocratia, Institutul Politic Publice – finanțat de Soros

Cristina Guseth – propusa ca ministru al Justitiei in prima echipa a lui Ciolos și retrasă dupa un scandal uriaș – finanțată de Soros

Cătălin Drula – consilier al premierului Ciolos, vicepreședinte al Asociaţiei Pro Infrastructura, care colaborează cu „Alianţa pentru o Românie Curată” (SAR)

Cristian Ghinea, editorialist la „Dilema veche”, a terminat SNSPA, după care a făcut un master la London School of Economics. În legătură cu acesta, iată ce scrie pe pagina lui de Wikipedia: „bursa care îi finanţase acest studiu prevedea întoarcerea sa în România şi implicarea pentru o perioadă minimă de timp în activităţi ale sectorului civic”! Cu alte cuvinte, cei care i-au finanţat bursa i-au pus şi condiţia să se implice în problemele societăţii civile, ceea ce Cristian Ghinea a şi făcut, activînd în Centrul Român de Politici Europene, de unde a devenit Consilier de stat în Cancelaria Guvernului, apoi ministru al Fondurilor Europene. Acum a ales sa candideze la Parlament din partea partidului Uniunea Salvati Romania a lui Nicusor Dan.

Anterior, Cristian Ghinea activase în mai multe ONG-uri: Societatea Academică din România, APADOR-CH, Freedom House – România şi Centrul pentru Jurnalism Independent, toate finanţate de Fundaţia Soros! De la SAR, Alina Mungiu l-a dat afară odată cu Sorin Ioniţă. Pe pagina Centrului Român de Politici Europene (CRPE), se scrie foarte clar că Fundaţia Soros este finanţator al acestui ONG.

Laura Ştefan, de la „Expert Forum”, ONG finanţat de Fundaţia Soros, a fost prima nominalizare neoficială pentru funcţia de ministru al Justiţiei, Cristina Guseth, de la „Freedom House”, ONG finanţat de Fndaţia Soros, a fost desemnată pentru funcţia de ministru al Justiţiei şi retrasă în ultimul moment.

Mihai Răzvan Ungureanu, adus mai întîi în funcţia de consilier prezidenţial şi numit apoi din nou şef al SIE este un vechi membru al Fundatiei pentru Dezvoltarea Societatii Civile.

Victoria-Violeta Alexandru, fostă Bau înainte de căsătorie, a lucrat pentru Asociația Pro Democrația, unde a coordonat activitatea de comunicare publică și relația cu presa.Ȋn 1997, Violeta Bau a fost numită consilier în cadrul Departamentului de Comunicări Internaționale și Relații cu Românii de Pretutindeni din Administrația Prezidențială.

Ȋn martie 2000, în Republica Moldova apărea Institutul de Politici Publice, fondat, conform datelor publice de pe site-ul oficial cu sprijinul Fundaței Soros Moldova și al Centrului Euro-Atlantic din Moldova.

Un an mai târziu, în mai 2001, la instanțele din România era depusă cererea de înregistrare a Asociației „Institutul pentru Politici Publice, unde Violeta Alexandru este mmebru fondator. IPP furnizează constant date și rapoarte partenerului său strategic, Asociația Pro Democrația (APD) și nu numai”. La rându-i, APD a furnizat către IPP resurse umane și nu numai. Tot în 2001, IPP realiza studiul „Bugetele locale între teorie și practică, „la comanda Asociației Pro Democrația în cadrul proiectului Administrare eficientă prin participare publică, finanțat de German Marshall Fund of The United States”. Ȋn prefața acestui studiu, IPP mulțumea unor „reprezentanți ai administrației publice locale cu care am discutat și ale căror informații ne-au fost de un real folos (…), Florentin Pandele – Primar Comuna Voluntari, Nicolae Liviu Dragnea – Președintele Consiliului Județean Teleorman”.

Însuşi premierul Dacian Cioloş face parte din „Friends of Europe”, organizaţie finanţată de acelaşi George Soros!”[5]

Iată site-urile care dezinformează și manipulează România în spiritul “Corectitudinii Politice”

Daca activistii lui George Soros, sustinatori ai Noii Securitati din Romania, au intocmit o lista cu site-urile “incorecte politic”, noi intocmim o lista cu site-urile “corecte politic”. Iata care sunt aceste site-uri:

1. HotNews.ro

HotNews.ro este o publicatie din Romania, care sustine “statul de drept(i)”, “lupta anticoruptie”, “corectitudinea politica”, capitalismul, dar si ideologia neomarxista.

Iata ce scrie Wikipedia:

“Hotnews.ro este un site de știri românesc, fondat de jurnaliștii Ionel Mărgărit Timbolschi și Manuela Preoteasa în anul 1999 sub numele RevistaPresei.ro. Unul dintre cele mai mari site-uri de știri din România, HotNews.ro funcționează ca un ziar multimedia 24/7 și publică peste 100 de materiale noi în fiecare zi.

Istoria

HotNews.ro a fost fondat în 1999, când un grup de ziariști de la mai multe publicații naționale pun bazele site-ului de știri RevistaPresei.ro. Inițial, site-ul prelua cele mai importante știri din edițiile print și digitale ale publicațiilor naționale românești și le agrega într-o revistă zilnică a presei (de unde și adresa inițială a site-ului). Treptat, redacția s-a orientat către elaborarea de materiale proprii, iar în anul 2001 apar primele anchete și reportaje proprii. Tot în anul 2001 apare și ediția în engleză a site-ului, targetată în principal către străinătate și către comunitatea de expați vorbitori de limbă engleză din România.

Trei ani mai târziu, în 2004, pe RevistaPresei.ro apar primele întâlniri online între personalități publice și cititori, prin intermediul site-ului tvweb.ro. În 2005, RevistaPresei.ro se transformă în HotNews.ro, după un proces amplu de redesign și reproiectare a structurii editoriale (forțați de normele Clubului Român de Presă de a nu mai prelua integral materialele ziarelor, vor trebui să își producă singuri știrile, chiar dacă împrumutarea ilegală de materiale din ziarele românești și internaționale continua). Pe 5 martie 2006, HotNews.ro și TVR 2 lansează emisiunea săptămânală Top7.ro, o retrospectivă săptămânală, ilustrată și comentată, realizată sub forma unui top al celor mai importante 7 știri ale săptămânii.

În perioada 2007-2008, HotNews.ro a realizat în colaborare cu BBC pentru emisiunea “Discuția Săptămânii”, iar din 2008 realizează mai multe emisiuni în colaborare cu RFI și Deutsche Welle. Tot în anul 2008 a apărut și varianta mobilă a HotNews.ro, unul dintre primele site-uri de știri optimizate pentru telefoane mobile din România.

În prezent, HotNews.ro este unul dintre cei mai importanți jucători din piața românească de știri online, cu peste 3 milioane de utilizatori unici și peste 15 milioane de afișări lunar.

Acționariat

Acționariatul site-ului este compus din Timbolschi Ionel Mărgărit (36%), Timbolschi Preoteasa Manuela (31%), Woinaroski Andrei (18%), Cornețeanu Răzvan (9%) și Săliștean Diana Tereza (4,5%). Cristian Sima, fostul director al Bursei de Mărfuri Sibiu, a fost acționar al firmei în perioada 2007-2012, dupa care și-a vândut participația managerului de presă Răzvan Cornețeanu.

Controverse

Cristi Dimitriu, directorul agenției de știri Mediafax, a declarat în 2007 că Hotnews a preluat și preia în mod nelegitim știrile agenției, la un moment dat concediind un angajat al agenției din această cauză.”[5]

“Unul dintre cei mai influenți brokeri, Cristina Sima, fondatorul HotNews.ro, este acuzat de procurori de înșelăciune și spălare de bani. Acesta este fugit din țară de aproape trei ani, motivând că îi este frică de răzbunarea clienților din România.”[6]

HoțNews

“Pe siteul televiziunii B1 TV apare un articol în care portalul de știri “Hotnews” este acuzat că a fost clădit “pe furt”.

Intitulat “HOȚ-News, un business clădit pe furt”, articolul arată că Hotnews, deși a fost semnalat de mai multe ori, “continuă să profite din plin de munca altor colegi”.

Siteul dă exemplu un transcript pe care Hotnews l-a preluat de la B1 TV, dar postul de televiziune nu e amintit decât o singiră dată.

“Le reamintim celor de la Hotnews că o televiziune consumă zilnic resurse foarte mari, umane şi financiare, pentru a putea să-şi informeze telespectatorii. Este vorba atât de reporterii aflaţi pe teren, de multe ori în condiţii de vreme nepreielnică, cât şi de costurile date de sateliţi, echipamentul tehnic specific, mijloace de tranport, studiouri tv etc. etc. De toate aceste investiţii Hotnews profită din plin, având nevoie doar de un singur om care stă în faţa televizorului şi face transcriptul exclusivităţilor altora…”, se arată în articolul de pe siteul B1 TV.

Materialul amintește de faptul că siteul Hotnews a fost prins “furând de la Mediafax, acesta ajungând atât de notoriu, încât apare chiar şi pe Wikipedia la “Controverse” în prezentarea site-ului Hotnews”.

Mai mult, este citată declarația cunoscutului blogger, Vali Petcu: “Hotnews este un business clădit pe furt. Furt de la gsp, de la tvr, de la mediafax, de la kanal d, de la the onion, de la andronic, de la antena2… şi asta numai în ultimul an.”

Tot în acest context, este amintită și declarația lui Ion Cristoiu, care a spus despre Dan Tapalagă, editorialistul Hotnews, că practică “jurnalismul cu epoleți”: “”În toate cazurile de Ordin pe unitate, Dan Tapalagă e cel care dă semnalul”.

In acest context, Noua Dreapta invita bucurestenii la a X-a editie a ”Marsului pentru Normalitate”, pentru a da voce majoritatii tacute si pentru a demasca actiunile lobby-ului homosexual conjugate cu actiunile anti-nationale si anti-crestine ale clasei politice romanesti.”[7]

Instigare la HotNews: “Sper sa crapi, Victor Ponta!”

“Pe pagina de Facebook a site-ului de știri HotNews a fost distribuită o postare a News.ro cu o știre despre Victor Ponta. La descrierea publicată pe HotNews a apărut mesajul: ”Sper să crăpi, Victor Ponta!”.

Iată postarea:

Cel care a publicat acest mesaj a fost dat afară de la HotNews. Publicația i-a cerut scuze premierului.

Hotnews a șters mesajul și a revenit cu explicații și scuze adresate premierului: ”Unul dintre editorii contului de Facebook ai HotNews.ro a avut o postare ingrozitoare, inacceptabila, la adresa fostului premier Victor Ponta. Ne cerem scuze public atat lui Victor Ponta, cat si publicului, pentru aceasta postare care nu are ce cauta in spatiul public. Colaboratorul care a postat acest lucru a fost dat afara de la HotNews.ro. Reiteram atasamentul nostru pentru decenta discursului in spatiul public si hotararea de a lupta cu orice mijloace pentru a pastra un spatiu public curat. Inca o data, prezentam scuzele noastre”.”[8]

2. Ziare.com

Iata ce scrie Wikipedia despre Ziare.com:

“Ziare.com este o publicație de știri online în limba română, deținută de iMedia, companie deținută de fondul de investiții New Century Holdings.”[9]

Ziare.com sustine Noua Securitate din Romania si pe globalistul George Soros. Pe ziare.com exista si articole despre “Teoria Conspiratiei”.

3. Digi 24

“DIGI 24 este un post de televiziune de știri independente, întemeiat la data de 1 martie 2012, la București, de către RCS&RDS.[1] Postul de televiziune are în portofoliu și opt posturi locale, la Iași, Timișoara, Oradea, Constanța, Cluj-Napoca, Brașov, Galați si Craiova.

Digi 24 se poate recepționa atât în format HD (după cum e și numele), cât și în format Standard Definition. Fiind un post al companiei RCS&RDS s-a putut recepționa, în primii doi ani, doar în rețeaua de cablu și satelit RCS&RDS , urmând ca din 2014 să fie declarat liber la retransmisie, intrând atât în lista must-carry, cât și în grilele companiilor concurente.”[10]

Cenzură și „Corectitudine Politică” la Digi24 – propaganda Noii Securități din România

“Se pare că postarea gândurilor libere pe facebook este periculoasă în cazul jurnaliştilor de la Digi 24. După ce Cristi Citre a fost concediat pentru că s-a exprimat la adresa premierului Ponta, acum iese la iveală că şi Ana Iorga Mihail a păţit acelaşi lucru.

În cazul jurnalistei, însă, a fost vorba despre o postare în care ironiza o eroare a lui Radu Paraschivescu. Somată să şteargă postarea, a refuzat.

“Digi 24 a încercat să-şi contruiască o imagine de televiziune de ştiri „altfel”. M-am bucurat să lucrez acolo, am mărturisit asta de nenumărate ori. Am făcut relatări live, interviuri, ştiri sociale şi reportaje despre istoria şi identitatea noastră, despre patrimoniul ameninţat, despre reperele spirituale sau despre victimele regimului comunist din România. Din păcate, dincolo de imaginea aparent neutră şi în ciuda competenţei şi a valorii multora dintre angajaţii postului de ştiri, în Digi24 par să se fi cuibărit interese obscure care nu se pot legitima decât prin frică, minciună şi cenzură”, a declarat Ana Iorga Mihail pentru DC News.“[11]

4. Realitatea TV

“Realitatea TV, membră a grupului Realitatea-Cațavencu este prima televiziune din România dedicată știrilor. A apărut în anul 2001 ca un post generalist condus de Silviu Prigoană și s-a reprofilat într-un timp scurt pe transmisia 24 de ore din 24 a programelor informative.

Filozofia postului este că evenimentul guvernează programul, astfel încât în orice moment desfășurătorul de emisie poate fi dinamizat cu informații de ultimă oră. Grila de programe a Realității TV cuprinde în special jurnale de știri (din oră în oră), dar și emisiuni de analiză politică, socială, culturală și științifică.

Printre cei mai cunoscuți jurnaliști și oameni de media din România, prezenți la Realitatea TV, se numără: Emil Hurezeanu, Melania Medeleanu, Stelian Tănase, Mircea Dinescu, Andreea Crețulescu, Letiția Zaharia, Cosmin Prelipceanu și Mihai Tatulici.

Sloganul mărcii Realitatea (care include postul de televiziune Realitatea TV, postul de radio Realitatea FM și saitul de web Realitatea.NET) este „Deschide lumea.” [1] Realitatea TV face parte din trustul de presă Realitatea Media, care este prezent pe piața radio, prins și online.”[12]

Realitatea TV – cinci ani de insolventa in numele “corectitunii politice”

“În urmă cu 5 ani, pe 7 septembrie 2011, judecătorul sindic Mariana MONCEA de la Tribunalul Bucureşti a admis cererea debitoarei şi a dispus deschiderea procedurii generale de insolvenţă împotriva REALITATEA MEDIA SA (CUI: 14080700), deţinătoarea licenţelor audiovizuale pentru REALITATEA TV şi REALITATEA FM. Până în prezent, în cadrul Dosarului nr.58935/3/2011 au existat 55 de termene de judecată, următorul fiind programat pe 21 septembrie 2016.
Conform ultimului tabel definitiv rectificat/completat al creanţelor, publicat în BPI de administratorul judiciar pe data de 11 februarie 2015, datoriile scadente ale societăţii la data deschiderii insolvenţei erau de 115.094.420,07 lei, cu menţiunea că ANAF figura cu două creanţe, una teoretic garantată de 19.005.639 lei (16,513% din masa credală) şi una bugetară de 17.040.964 lei (14,806%). În ceea ce priveşte creanţele salariale, acestea se ridicau la 308.467 lei, sumă aferentă unul număr de 92 de angajaţi cu salarii neîncasate.
Acum, după 5 ani, REALITATEA MEDIA SA are datorii de peste 100 milioane lei numai la bugetele de stat. Conform site-ului ANAF, care prezintă situaţia la 30 iunie 2016, societatea care administrează REALITATEA TV are obligaţii restante la bugetele de stat în valoare totală de 100.355.452 lei, sumă defalcată astfel:
Bugetul de stat = 38.943.039 lei (36.360.416 lei + 2.582.623 lei)
Bugetul asigurărilor sociale de stat = 43.541.946 lei (37.678.031 lei + 5.863.915 lei)
Bugetul asigurărilor pentru şomaj = 1.861.369 lei (1.574.813 lei + 286.556 lei)
Bugetul asigurărilor de sănătate = 16.009.098 lei (13.846.501 lei + 2.162.597)
După cum se observă, valoarea accesoriilor (dobânzi şi penalităţi) este relativ mică (10.895.691 lei), deci nu e vorba de o “încarcare a notei de plată” de către Fisc, ci sunt sume neachitate de societate. Mai mult, acestea nu sunt contestate, deci nu există niciun dubiu legat de aceste sume colosale.

Dacă ne raportăm la suma din tabelul definitiv menţionat, rezultă că datoriile au crescut în cei 5 ani cu 64 milioane lei, altfel spus – cu peste un milion de lei pe lună, ceea ce sugerează că nu s-a plătit nimic în această perioadă de insolvenţă.
La finalul lunii iulie 2016, Cozmin GUŞĂ anunţa un “pericol cvasimortal de a nu mai putea funcţiona” şi acuza “sistemul din România, care nu se îngrijeşte de mass-media sau de opinia corectă“. Dacă nici REALITATEA TV nu a mai fost “îngrijită”, fiind lăsată să acumuleze datorii la stat de peste 100 milioane lei, atunci cine?!
Conform situaţiei de la CNA, acţionarii REALITATEA MEDIA SA sunt:
STRATEGIES RESEARCH INVESTMENTS SRL (CUI: 29295970) – 86,513817357%,
PSV COMPANY SA (CUI: 14428660, în reorganizare judiciară) – 7,555789039%,
Sindicatul Naţional PETROM-ENERGIE – 5,423391979%,
GLOBAL VIDEO MEDIA SA (CUI: 15286840, în faliment) – 0,507001207%
Gheorghe Cristian TOROIPAN, Eugen Gheorghe LUHA şi Florin BERCEA – 0,000000139% fiecare.
Acţionarul majoritar STRATEGIES RESEARCH INVESTMENTS SRL figurează la Registrul Comerţului cu menţiunea “urmărire penală” şi este deţinut “juma-juma” de Cozmin Horea GUŞĂ (46 de ani) şi Maricel PĂCURARU (împlineşte 52 de ani luna viitoare, condamnat în 2014 la 4 ani de închisoare cu executare).
Iar REALITATEA TV este televiziunea care realizează emisiunea ACADEMIA DE EVAZIUNE…
DOCUMENT ATAŞAT:
REALITATEA MEDIA SA – tabel definitiv rectificat/completat al creanţelor”[13]

5. Media Pro

“Media Pro este o companie privată din România care deține o întreagă rețea de companii, reviste, televiziuni, ziare, cinematografe și chiar studiouri de cinema. A fost înființată în 1991. Are reprezentată și în afara României, în Republica Moldova. Revistele pe care le deține: Acasă magazin, Business magazin, CSID, Descoperă, Go4it, Promotor.ro, Protv Magazin, PubliMedia, Target, Time Out, București, The One; iar televiziuni: Acasă TV, Sport.ro, Pro TV Internațional, MTV România; plus alte agenții de publicitate, cinema, studiouri, case de discuri etc.

Compania Central European Media Enterprises (CME), este o companie americană care deține un procent de 95% din televiziunile din grupul Media PRO.

Divizii

Din grupul Media Pro fac parte următoarele divizii:

MediaPro Management, din care fac parte:

Publimedia – divizia de publishing, care deține publicațiile Ziarul Financiar, Business Magazin, Gândul și altele
CoPrint – tipografii
Mediafax – agenție de știri
Apropo Media (fostă Media Pro Interactive) – regie online
Indoor Media (publicitate indoor)
MediaSat – furnizor de servicii de comunicații destinate segmentului business
MediaPro Entertainment, deținută de Central European Media Enterprises, ce include MediaPro Pictures, MediaPro Studios, MediaPro Distribution, Pro Video, Media Pro Music&Entertainment, Cinema Pro, Hollywood Multiplex, pachetul majoritar din Domino (companie de producție de spoturi) și MediaPro Pictures s.r.o. – operațiunile de film din Cehia.

Istoric

În septembrie 1990, Adrian Sârbu creează brandul MediaPRO. În anul 1991, pe o piață monopolizată de Rompres, agenție de presă controlată de stat, MediaPRO lansează Mediafax, prima agenție de presă independentă din România. În anul 1993, MediaPRO lansează PRO FM, primul post de radio comercial din România. La data de 1 decembrie 1995 are loc lansarea postului de televiziune PRO TV. În anul 1996, se lansează PRO TV Magazin, primul pilon important al companiei de publishing Publimedia.

Pe 15 martie 1998 Media Pro a cumpărat Studioul Buftea de la Fondul Proprietății de Stat, pentru suma de 107,8 miliarde lei vechi.”[14]

6. Mediafax

“Agenția Mediafax este unul dintre cei mai mari furnizori de informație generală și de afaceri din România, cunoscut în general pentru fluxurile sale de știri și fotografie de presă accesate de 90% din presa scrisă centrală și 70% dintre posturile de radio și de televiziune.

Cu toate acestea, activitatea de agenție de presă reprezintă doar o parte din portofoliul Mediafax, compania asumându-și rolul de a furniza informație de business de încredere unui larg spectru de comunități de afaceri și instituții. Produsele Mediafax Business acoperă piața valutară, piața de capital, piața monetară, știri economice și de eveniment, oportunități de afaceri, licitații, indicatori statistici, date despre firme (1.100 de societăți cotate pe piața de capital).”[15]

Adrian Sarbu – evaziune fiscala, instigare la delapidare si spalare de bani

“Potrivit unui comunicat al Parchetului General, Adrian Sârbu este acuzat de evaziune fiscală, instigare la evaziune fiscală, instigare la delapidare și spălare de bani, prejudiciul în acest dosar ridicându-se la 61.588.159 lei (aproximativ 14 milioane de euro).

În același dosar, a fost trimis în judecată Orlando Nicoară, fost director general în cadrul SC Mediafax Group SA, Mediafax SA și Apropo Media SRL.

De asemenea, au fost deferiți justiției persoana juridică SC Mediafax Group (în insolvență), sub aspectul săvârșirii infracțiunii de evaziune fiscală, precum și persoanele fizice Dorina Roxana Grigoruță (fost administrator al SC Mediafax Group SA, Mediafax SA și Apropo Media SRL), Eugenia Bălan (fost administrator al SC Mediafax Group SA), Cosmina Ioana Moaghea (fost director general în cadrul SC Publimedia International SA), Sorin Nicolae Dinu (fost director financiar în cadrul SC Publimedia International SA și SC Mediafax Group SA), Daniela Reghina Cozac (fost director financiar în cadrul SC Mediafax Group SA, Mediafax SA și Apropo Media SRL), sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de evaziune fiscală, delapidare și spălare de bani.

În plus, au fost trimiși în judecată Gheorghe Grădinaru (director general în cadrul SC Teleferic Prahova SA) și avocații Liana Petrovici și Gheorghe Dragoș Chiș.

Procurorii susțin că, în perioada 2006 — 2014, în cadrul societăților din grupul Mediafax, deținute direct sau indirect de Adrian Sârbu, a fost utilizat un sistem de salarizare ce presupunea plata drepturilor salariale parțial în baza unui contract de muncă și parțial în baza unui contract de cesiune de drepturi de autor, acesta constituind eșafodajul unui mecanism de eludare a taxelor datorate bugetului de stat.

Acest mecanism de eludare a taxelor consta în utilizarea, pentru facturarea drepturilor de autor, a unor societăți în care calitatea de asociat și administrator era deținută de colaboratori sau angajați ai societăților din grup sau înființate pe numele unor persoane cu un nivel educațional scăzut și lipsite de cunoștințe în domeniul media și de venituri.

Persoanelor beneficiare ale drepturilor de autor, din care o parte semnificativă erau angajate cu contracte individuale de muncă ale societăților din grupul de presă Mediafax (SC Publimedia International SA, SC Mediafax SA, SC Mediafax Group SA, SC Apropo Media SRL), li se solicita ca, odată cu semnarea contractului de muncă, să semneze și un contract de cesiune de drepturi de autor cu aceste societăți, în baza căruia urmau să primească cea mai mare parte a drepturilor salariale.

De asemenea, mecanismul presupunea încheierea de către societățile din grupul de presă cu societățile de drepturi de autor a unor contracte având ca obiect asigurarea de către aceste din urmă firme (denumite “Agenți”) a serviciilor autorilor scrierilor publicistice, în baza cărora “Agenții” emiteau facturi fiscale pe seama societăților din grupul de presă.

Prin înregistrarea în evidențele contabile ale societăților din grupul de presă a facturilor fiscale astfel emise, acestea beneficiau de diminuarea bazei impozabile cu sumele aferente facturilor, precum și de deducerea de TVA.

Anchetatorii mai arată că, în cadrul acestui sistem, utilizat inițial în cadrul societății Publimedia International SA și continuat în cadrul Mediafax Group SA (ce a preluat activitatea Publimedia International SA), ce a fost extins și la societățile Mediafax SA și Apropo Media SRL, rolul lui Dragoș Chiș, avocat în cadrul cabinetului de avocatură ce asigura asistența juridică a societăților din grupul Mediafax, a fost acela de a înființa și controla o parte din societățile de drepturi de autor, dar și pe cele utilizate în dezvoltarea de circuite comerciale fictive, prin care sumele rezultate din săvârșirea infracțiunii de evaziune fiscală se întorceau în casieria societății.

Ca urmare a înregistrării în contabilitatea societăților Publimedia International SA, Mediafax Group SA, Mediafax SA, Apropo Media SRL a facturilor fiscale fictive generate de relațiile comerciale astfel create, s-a produs un prejudiciu bugetului de stat în valoare totală de 27.908.783 lei.

“Întrucât, prin folosirea sistemului evazionist se urmărea și obținerea unor sume de bani pentru a acoperi cheltuielile personale ale inculpatului Sârbu Adrian sau pentru a efectua plata ‘la negru’ a salariilor angajaților societății, în paralel cu implementarea acestuia, inculpații au dezvoltat circuite comerciale fictive prin care sumele rezultate din săvârșirea infracțiunii de evaziune fiscală să se întoarcă în casieria societății”, mai spun procurorii.

În cursul urmăririi penale au fost identificate mai multe tipuri de circuite financiare create în scopul disimulării adevăratei naturi și proveniențe a sumelor ce erau returnate în casieria societății. Prin aceste circuite comerciale și financiare fictive, a fost supusă spălării de bani suma totală de 22.424.284 lei.

Conform Parchetului General, din probele administrate în cauză a rezultat că administratorii, directorii generali și directorii financiari ai societăților Publimedia International SA, Mediafax Group SA, Mediafax SA și Apropo Media SA au acționat ca urmare a solicitărilor permanente ale lui Adrian Sârbu, proprietar al acestor societăți, de identificare a unor modalități concrete de evitare a plății taxelor datorate statului, solicitări adresate în contextul în care “legea nescrisă” a grupului a fost aceea de a nu se plăti taxe. Totodată, acțiunile acestora au fost determinate de necesitatea asigurării sumelor de bani solicitate în permanență de Adrian Sârbu pentru acoperirea cheltuielile personale.

În acest scop, în perioada 17 decembrie 2012 — 7 ianuarie 2014, la cererea lui Adrian Sârbu, Gheorghe Grădinaru, director general al societății SC Teleferic Prahova SA, a ridicat din casieria societății suma totală de 2.105.000 lei, pe care i-a trimis-o lui Sârbu, deși nu avea nicio justificare.

În cursul lunii aprilie 2014, în contextul pregătirii pentru eventuale controale din partea autorităților fiscale, în scopul disimulării modului în care a fost utilizată suma de 2.105.000 lei, Gheorghe Grădinaru a semnat, în calitate de reprezentant al SC SC Teleferic Prahova SA, o serie de contracte fictive (contractul de consultanță dintre A.B.C. SRL și SC Teleferic Prahova SA, cel dintre persoana fizică autorizată Sârbu Adrian și SC Teleferic Prahova SA, contractele de împrumut dintre societate și angajații P.C. și P.E.), prin intermediul cărora era simulată aparența unor relații contractuale ce creau posibilitatea transferului unor sume de bani din contul SC Teleferic Prahova SA către societăți cu care Sârbu avea relații contractuale.

Contractele fictive au fost avizate de Liliana Petrovici, avocat titular al cabinetului ce asigura consultanța juridică a societăților din grup și a lui Adrian Sârbu, participantă la ședința în cadrul căreia au fost stabilite metodele prin care va fi acoperit soldul din casieria SC Teleferic Prahova SA.

Tot în scopul asigurării sumelor de bani necesare lui Sârbu pentru acoperirea cheltuielile personale (rate aferente unui împrumut de nevoi personale contractat de la o bancă), inculpații Roxana Dorina Grigoruță și Orlando Nicoară, administratorul și, respectiv, directorul general al societății Mediafax SA, au fost determinați să încheie cu persoana fizică autorizată Sârbu Adrian un contract fictiv de consultanță și un act adițional la acesta în baza cărora, fără ca în realitate să presteze vreun serviciu, în perioada 1 noiembrie 2012 — 22 august 2014, lui Adrian Sârbu i-a fost achitată suma de 1.356.095 lei.

Parchetul General mai arată că, în perioada 9 decembrie 2009 — 23 iunie 2014, Adrian Sârbu a ascuns obținerea, în calitate de persoană fizică, a unor venituri realizate în urma unor tranzacții cu grupul CME, sustrăgându-se astfel de la îndeplinirea obligațiilor fiscale, bugetul consolidat al statului fiind prejudiciat cu suma totală de 11.255.092 lei.

În vederea recuperării prejudiciului produs prin săvârșirea infracțiunilor, în cauză s-a dispus instituirea sechestrului asigurător asupra unor bunuri imobile aparținând inculpaților Adrian Sârbu, Orlando Nicoară, Liana Petrovici și Dragoș Chiș.

În cazul lui Adrian Sârbu, sechestrul a fost aplicat asupra unor imobile situate în Franța, identificarea acestora făcându-se cu sprijinul Oficiului Național de Prevenire a Criminalității și Cooperare pentru Recuperarea Creanțelor provenite din Infracțiuni din cadrul Ministerului Justiției.

Procurorii mai susțin că, prin întreaga activitate infracțională derulată de Adrian Sârbu, în nume individual, dar și prin intermediul firmelor pe care le controla și, totodată, în contextul reciclării unor sume de bani prin circuitele create, prejudiciul total cauzat bugetului consolidat al statului se cifrează la 61.588.159 lei (aproximativ 14 milioane de euro).”[16]

7. Gândul

“Gândul este un ziar din România, lansat la data de 4 mai 2005 de o echipă redacțională condusă de Cristian Tudor Popescu (director), Mircea Dinescu (senior editor), Adrian Ursu, Lelia Munteanu, Bogdan Chirieac, redactori șefi. Cotidianul a fost fondat de un grup de foști editori ai ziarului Adevărul, care au demisionat în bloc, în același an 2005.

Numele inițial ales de echipa redacțională demisionară de la ziarul Adevărul a fost Prezent. Însă, noul ziar s-a numit Prezent doar pentru cateva zile, deorece Oficiul pentru Invenții și Marci a descoperit că numele era deja înregistrat de altă echipă redacțională. Ziarul mai putea fi botezat Palma, Pâinea neagră sau Infati dar după discuții îndelungate într-o sală de consiliu a unui hotel de lângă Piața Presei Libere s-a ajuns la Gândul Românesc și mai apoi, doar Gândul. În prima lună, toată echipa redacțională a muncit într-o magazie din Casa Presei Libere, timp în care o echipă de muncitori lucra la noile birouri.

În anul 2006, trustul Media Pro a preluat pachetul majoritar de acțiuni prin firma Publimedia, pentru o sumă de mai puțin de un milion de dolari.”[17]

8. Adevarul.ro

“Adevărul (până la reforma ortografică: „Adevĕrul”) este un cotidian central, înființat de Alexandru Beldiman, care a apărut inițial la Iași, în perioada 15 decembrie 1871 – 15 aprilie 1872, apoi la București, de la 15 august 1888 până la 21 noiembrie 1916 și, după Primul Război Mondial, de la 3 ianuarie 1919 până la 30 decembrie 1937.”[18]

Cristian Burci, proprietarul Adevarul.ro: vanzare de copii, evaziune fiscala si delapidare

“Omul de afaceri Cristian Burci a fost ridicat, în această dimineaţă, de procurorii DIICOT, acesta fiind acuzat de evaziune fiscală şi delapidare, într-un dosar legat de privatizarea fabricii de vagoane Romvag. La această oră, Burci se află în redacţia “Adevărul” şi asistă la percheziţiile care se efectuează acolo.

Din actele de urmărire penală efectuate până la această dată a rezultat faptul că membrii grupului de criminalitate organizată, prin activitatea desfăşurată în perioada 2006 şi până în prezent, au creat un prejudiciu SC … SA prin abuz în serviciu şi delapidare în valoare de 7.099.000 euro şi 3.811.756 lei.

În aceeaşi perioadă, prin introducerea în circuitele comerciale de persoane şi societăţi comerciale la care deţineau acţiuni sau erau deţinute în totalitate de persoane apropiate, membrii grupului de criminalitate organizată au reuşit să recicleze diferite sume de bani, care proveneau din infracţiuni, în cuantum de 18.099.000 euro şi 3.811.756 lei.

În ceea ce priveşte infracţiunea de evaziune fiscală şi complicitate la evaziune fiscală, grupul de criminalitate organizată, condus de suspectul B.C.-I.prin ascunderea sursei impozabile sau taxabile şi evidenţierea în actele contabile sau în alte documente contabile a cheltuielilor care nu au la bază operaţiuni reale ori evidenţierea altor operaţiuni fictive, au creat un prejudiciu statului român în sumă de 25.646.825 lei.

Se efectueaza cercetari fata de 9 suspecti, pentru savarsirea infractiunilor de constituire de grup infractional, abuz in serviciu, delapidare, evaziune fiscala, instigare la delapidare cu consecinţe deosebit de grave, în formă continuată, instigare la abuz în serviciu cu consecinţe deosebit de grave, spălare de bani în formă continuată, instigare la evaziune fiscala.”[19]

Cristian Burci, patronul Adevărul Holding, intermediar în vânzarea copiilor români în America

“Mircea Badea a prezentat în cadrul emisiunii sale, “În gura presei”, la Antena 3, un reportaj realizat în anii ’90 de reporterii emisiunii 60 minutes, a canalului american CBS. Subiectul reportajului: adopțiile copiilor în România.

Imediat după decembrie ’89, deschiderea granițelor a adus capitalismul în România, din păcate una din primele mărfuri vândute au fost copiii. O afacere bănoasă, România fiind unul dintre ultimele izvoare de adopție a copiilor de rasă caucaziană.

Reporterul american filmează cu camera ascunsă o întâlnire cu unul dintre intermediarii vânzării de copii, despre care spune că te abordează direct în holurile hotelurilor.
Ușor de recunoscut din imagini, deși au trecut peste 20 de ani, “baby-broker”-ul care discută cu reporterul condițiile și prețul la care poate fi adoptat un copil este Cristian Burci, proprietarul Adevărul Holding.
Așa cum vinde acum vagoane, și atunci, Burci dovedea calități de bun negociator, Oferta sa era variată, pliată pe dorințele fiecărui client, băieți sau fete, la orice vârstă. Cerea între 3.500 și 7.000 de dolari, probabil că la amărâții care-și vindeau copiii ajungea cât să-și cumpere un aparat video, la mare modă în acea perioadă și care costa maxim 1000 de dolari.
Câte grădinițe de copii a vândut Cristian Burci până a devenit om de afaceri? Au fost oare acei copii mai fericiți? Câți mai trăiesc, câți au fost doar donatori de organe?

Numele lui Cristian Burci a fost asociat cu unul dintre coordonatorii acţiunii Securității împotriva Monicăi Lovinescu, jurnalist la postul de radio Europa Liberă – maiorul DIE (ajuns mai apoi general) Gheorghe Şerbănescu, ofiţer de legătură pentru Organizaţia pentru Eliberarea Palestinei (OEP) şi unul din traducătorii lui Ceauşescu pentru limbile arabe.
După 1990, Gheorghe Şerbănescu, a ajuns ambasador în Kuweit, iar după aceea s-a dedicat afacerilor. A fost acuzat că ar fi fost unul din devalizatorii Bancorex.
Partener de afaceri cu Cristian Burc, Șerbănescu a fost acuzat că l-ar fi protejat pe acesta datorită relaţiilor sale în cadrul SIE, împreună cu fostul şef al spionajului extern, Ioan Talpeş. Fostul director al SRI, Radu Timofte, declara acum cîţiva ani: “Am trimis nenumărate note informative în care avertizam instituţiile statului, inclusiv la Parchet, dar n-a ţinut nimeni cont de ele, pentru că Burci venea de mînă cu generalul (SIE – n.red.) Gheorghe Şerbănescu şi bloca demersurile noastre. (…) Burci n-a fost protejat de SRI, ci de celălalt serviciu secret, de unde provine generalul Şerbănescu. De acolo mai provin şi alţii care îl protejează.”.”[20]

9. Republica.ro

Republica.ro este o publicatie sustinatoare a Noii Securitati din Romania. Fondatorii acestei publicatii sunt Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pandaru, Florin Negrutiu, Alex Livadaru. Pe aceasta publicatie sunt articole specifice ideologiei “corectitudinii politice”.

10. RFI Romania

“Editor

S.C. Radio France Internationale Romania S.R.L.

Inregistrata la Registrul Comertului sub nr. J40/10218/1995

Capital social 1.891.119,12 lei

Sediul social: Bucuresti, Sector 1, Str. Aviator Mircea Zorileanu nr. 87, 012054

Director : Cornel Ion
Redactor Sef : Ovidiu Nahoi
Actionarul unic

FRANCE MÉDIAS MONDE (FMM), societate publica de drept francez, cu sediul social in Franta. FMM este un holding înfiinţat la 28 februarie 2008, care integrează activitatea canalelor franceze de televiziune şi radio difuzate în străinătate: RFI, FRANCE24 şi MONTE CARLO DOUALIYA.”[21]

RFI Romania este o publicatie “corecta politic”.

11. Dilema Veche

“Dilema veche (fostă Dilema) este o revistă săptămânală de cultură fondată de Andrei Pleșu, Tita Chiper, Zigu Ornea, Mircea Vasilescu și Radu Cosașu în ianuarie 1993, specializată în numere tematice. Este singura revistă post-1989 cu un format original care pune accentul pe eseu, dezbaterea de idei și publicistica literară.

De-a lungul timpului dețin rubrici în Dilema scriitorii Radu Cosașu, Andrei Pleșu, Mircea Vasilescu, Dumitru Solomon sau Zigu Ornea, precum și Mircea Iorgulescu, Octavian Paler, Bogdan Ghiu și Ștefan Augustin Doinaș. Dilema a deținut și un supliment literar, revista Vineri. În prezent sub egida Dilema Veche apare prima revistă glossy pe teme literare, Dilemateca.

Revista a fost editată de Fundația Culturală Română până la 1 ianuarie 2004 sub numele „Dilema”. Pe 16 ianuarie 2004 a apărut primul număr sub noua denumire, „Dilema Veche”, cu aceeași echipă redacțională și editată în regim privat, după o demisie generală datorată presiunilor politice pe care le făcea conducerea Fundației Culturale Române (care între timp devenise Institutul Cultural Român). În prezent, revista face parte din trustul Adevărul Holding. Dilema Veche apare săptămânal, joi, și are acoperire națională.”[22]

Dilema Veche este o publicatie “corecta politic”, dar mai ales “filosofica”. Aici scriu cei mai mari ganditori ai neamului. Ganditori precum Andrei Plesu, Tita Chiper, Zigu Ornea, Mircea Vasilescu și Radu Cosașu.

12. Revista 22

“Revista 22 este un săptămânal independent de analiză politică și actualitate culturală din România. Revista a apărut la data de 20 ianuarie 1990, cu Stelian Tănase redactor-șef și Gabriela Adameșteanu, redactor-șef adjunct. Printre colaboratorii primului număr se numărau Silviu Brucan, Gabriel Liiceanu, Sorin Vieru, Alexandru Paleologu, Magda Cârneci, Petru Creția, Andrei Pippidi, Dan Pavel, Antonie Plămădeală, Gabriel Andreescu, Ioana Crăciunescu și Rodica Palade. În prezent (decembrie 2009), Revista 22 este editată de Grupul pentru Dialog Social.”[23]

“Case obţinute prin ŞANTAJ pentru “intelectualii” de la Revista 22! Cine s-a autodenunţat

Revista 22 a fost primul săptămânal apărut după evenimentele din decembrie 1989, iar numele vine de la ziua în care Nicolae Ceauşescu a părăsit clădirea Comitetului Central.

Grupul de Dialog Social, organizaţia care editează revista, a scos primul număr pe 20 ianuarie 1990. Conform propriei descrieri ce apare pe site, Revista 22 se caracterizează prin “orientarea pro-occidentală, sprijin pentru instituţiile şi valorile democratice, economia de piaţă, susţinerea minorităţilor, atitudine critică faţă de derapajele puterii”.

GDS este organul înfiinţat de miliardarul ungur George Soros cu ajutorul lui Silviu Brucan în 1990, iar Revista 22 este principala “gură de foc” a intereselor lui Soros în România. Printre fondatori s-au aflat Alin Teodorescu, Andrei Pleşu, Gabriel Liiceanu, Horia Roman Patapievici, Vladimir Tismăneanu sau Monica Macovei.

Iată că “intelectualii” rasaţi de pe Calea Victoriei primesc o lovitură neaşteptată chiar din partea unuia dintre ei. Într-o carte-interviu apărută anul trecut – Tranziția. Primii 25 de ani, scrisă în colaborare cu jurnalistul Vartan Arachelian, Alina Mungiu-Pippidi face o dezvăluire de senzaţie.

Este vorba despre o relatare care aruncă o lumină aparte asupra activității unor intelectuali ai vremii de la începutul anilor ’90, grupați în jurul Revistei 22, mulți dintre ei formatori de opinie binecunoscuți și în acest moment. Cel care a descoperit informaţia este Bogdan Tiberiu Iacob de la site-ul inpolitics.ro. Alina Mungiu se afla la Iaşi, când a fost sunată de către Stelian Tănase, redactor-șef săptămânalui intelectual 22 (n.r. Stelian Tănase este acum director general al TVR), cu invitația de a se alătura colectivului de la București. Iată cum relatează doamna Mungiu evenimentele:

“Dar nu m-am grăbit să mă mut”, povestește politologul de azi. “Nu aveam unde să stau în București. Le-am pus condiția să-mi ofere o casă. Și acest lucru s-a întâmplat, într-un fel destul de neortodox. Din câte îmi amintesc, Tănase și cu Sorin Roșca Stănescu l-au prins noaptea pe primarul provizoriu (în 1990, Bucureștiul a avut doi primari numiți, nu aleși, în persoana lui Dan Predescu și a lui Ștefan Ciurel n.r.), care era dubios rău, într-un loc în care nu avea ce căuta și cu niște securiști – nu mă întrebați ce căutau ei acolo…Amândoi voiau să aducă ziariști din țară la București și l-au prins la înghesuială și i-au zis: ”Ne trebuie nu știu câte case!”. Și el a livrat casele. Și mă trezesc că mă sună Stelian Tănase și îmi spune: ”Am căpătat casă!. Vino!”. Așa m-am mutat…” spune Mungiu, acum în vârstă de 50 de ani. Casa primită era situată “deasupra Conservatorului, lângă Cișmigiu”, continuă Alina Mungiu, adică în zona zero a Bucureştiului.

Tot în cartea de mai sus, Alina Mungiu mai face un autodenunţ. Ea povesteşte cum a făcut trafic de influenţă pentru a-şi băga fratele la facultate. Este vorba de regizorul Cristian Mungiu.

“Cariera și-a făcut-o el singur. Dar, în această societate închisă, oricât talent ai avea, trebuie ca cineva să-și facă legătura, conexiunea. Și frate-meu a avut această legătură grație carierei explozive de jurnalist pe care am făcut-o în București, după ’90, adică eu am avut cui să dau acel telefon care i-a deschis drumul spre Academia de Teatru și Film, restul fiind făcut de talentul lui, telefon pe care nu avusese cine să-l dea pentru mine, cu cîțiva ani înainte”, mai spune Alina Mungiu.”[24]

“Revista 22: Tratatul de la Trianon e INJUST. Un grup de intelectuali a decis Unirea, ceilalţi români trăiau la ţară şi nu se gândeau la aşa ceva

Jónas îl citează pe “reputatul istoric român, domnul profesor Lucian Boia”, care arată cu “obiectivitate şi moderaţie” cum doar un grup de intelectuali români au decis unirea, “fără să ţină seama de celelalte naţionalităţi ardelene”.

Deşi nu ştie cu siguranţă, autorul crede că “probabil influenţaţi de cultura maghiară, care înregistrase în ultimii ani progrese repezi printre ei, ar fi preferat să rămână în graniţele Ungariei”.

Citând “obiectivul recensământ maghiar din 1910”, intelectualii care doreau unirea nu reprezentau decât “o treime din populaţia oraşelor. Ceilalţi români, care trăiau la ţară, nici nu se gândeau la unire”.

Autorul continuă, citându-l pe “domnul profesor Lucian Boia”, arătând cum “catastrofala armată română a intrat repede (probabil în câteva zile) în derută”. În contrast evident “cu puternica armată austro-ungară, în care multiplele nationalităţi au arătat atâta entuziasm”.

Cireaşa de pe tort sau bomboana de pe colivă este reprezentată de afirmaţia, fără echivoc, cum că Tratatul de la Trianon este “injust” şi “a răpit Ungariei şirul de trei oraşe din apropiere de frontieră, ca, de exemplu, cel denumit de localnici Sătmar, în maghiară Szatmar (nu denumirea oficială românească actuală de Satu Mare”.

Articolul se încheie cu îndemnul: “Lucrarea domnului Boia ar trebui cât mai repede tradusă în limbile de circulaţie internaţională, ca şi în maghiară”.

Grupul de Dialog Social este un ONG înfiinţat chiar în ultima zi din 1989, mai exact pe 31 decembrie. În 1990, George Soroş vizita sediul GDS, unde se întreţinea cordial cu Silviu Brucan, unul din autorii care au semnat, de la început, în Revista 22.

Printre actualii membri ai Grupului se numără: Andrei Oişteanu, Andrea Pora, Teodor Baconschi, Adrian Cioflâncă, Adrian Cioroianu, Doina Cornea, Rodica Culcer, Smaranda Enache, Armand Goşu, Sorin Ioniţă, Gabriel Liiceanu, Alexandru Lăzescu, Horia Roman Patapievi, Ioan Stanomir, Alin Teodorescu, Vladimir Tismăneanu sau Laura Ştefan.”[25]

13. Romania Libera

“România Liberă este un ziar din România fondat în anul 1877. În epoca comunistǎ, cotidianul era cel mai important dupǎ Scînteia. În perioada revoluției din decembrie 1989, cotidianul se relansează ca ziar liber, sub conducerea lui Petre-Mihai Băcanu ca director general și Anton Uncu redactor șef, tocmai eliberați din închisoare, respectiv domiciliu fortat. Petre-Mihai Băcanu a continuat să fie director executiv la România liberă pînă la 23 decembrie 2004.

Ziarul este parte a trustului Medien Holding, deținut de familia Adamescu (100%). În prima jumătate a anului 2009, cotidianul a înregistrat vânzări medii, pe ediție, de 48.754 de exemplare.

În martie 2010 cotidianul a fost relansat, pe 15 martie ziarul tipărit apărînd cu o nouă așezare în pagină, o nouă organizare a articolelor și un nou logo alături de cel vechi. Varianta online a fost îmbunătățită și modernizată. Pe plan redacțional, în noua variantă se crește importanța acordată investigațiilor sub acoperire și evenimentelor ne-politice, ziarul fiind format din două părți. Prima parte acoperă evenimentele de actualitate, viața politică și conține editoriale și opinii. Ce-a de-a doua parte, denumită „Viața RL” acoperă subiecte din domeniile educație, cultură, sănătate și sport.

Până la începutul lui august 2010 grupul Medien Holding ce editează cotidianul Romania Liberă era deținut in proporție de 50% de grupul german din Essen WAZ (Westdeutsche Allgemeine Zeitung). Grupul WAZ s-a retras în vara lui 2010 din toate țările est-europene.”[26]

Dan Adamescu – abuz în serviciu în formă calificată, spălare de bani şi complicitate la abuz în serviciu

“Dan Adamescu este acuzat de abuz în serviciu în formă calificată, spălare de bani şi complicitate la abuz în serviciu, iar prejudiciul estimat de anchetatori în acest dosar este de 900 de milioane de lei.

Înainte ca omul de afaceri să ajungă la DNA, procurorii anticorupţie au anunţat că au cerut şi arestarea fiului acestuia. Alexander Adamescu este acuzat de două infracţiuni de dare de mită, într-o anchetă disjunsă dintr-un dosar în care Dan Adamescu a fost condamnat în primă instanţă la patru ani de închisoare. El şi-ar fi ajutat tatăl să-i mituiască pe judecătorii care aveau pe rol dosarele de insolvenţă a mai multor societăţi comerciale.”[27]

14. Pagina de Media

“Pagina de media este un site lansat în octombrie 2008 de către Petrișor Obae și acoperă informații din media și advertising precum audiențe TV, cifre de difuzare pentru presa scrisă, cronici, știri actualizate zilnic. Acest proiect a fost înființat în urma plecării lui Petrișor Obae de la Evenimentul zilei și se adresează în special celor ce lucrează în trusturi de presă, agenții de publicitate și comunicare. În prima zi, site-ul a înregistrat 2300 vizualizări unice. Începând cu 1 martie 2011, Pagina de media este membru BRAT (Biroul Român de Audit al Tirajelor).

„Site-ul își propune să fie o sursă de informare, dar și un loc de dezbatere a fenomenului media, a publicității, a comunicării în general. Pentru cei care lucrează în „industrie”, pentru ziariștii care scriu despre ea, dar și pentru cei interesați de fenomen în general”, a declarat Petrișor Obae pentru Wall-street.ro.

Petrișor Obae[modificare | modificare sursă]
Petrișor Obae a terminat facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării și și-a început cariera în media în 1994. A fost reporter la Radio Delta, Radio România Actualități, redactor Mediafax (1999-2002), AdMaker (2002-2003), Capital, Capital Top 300 (2003-2006) și Evenimentul zilei (2006-2008)[4] Pentru Pagina de media a realizat interviuri în exclusivitate cu Sorin Oancea, manager B1 TV, Marcel Străuț (Bigger), Dinu Patriciu, Elan Schwartzenberg, Gabi Jugaru, Mihnea Vasiliu, director operațional Realitatea-Cațavencu, Florin Nicoară, Sorin Ovidiu Vântu, Laurențiu Ionete (Antena 1).”[28]

15. B1 TV

“B1 TV este un post de televiziune din România lansat în 2001 ca post generalist și transformat în 2011 într-un canal de știri și publicistică. B1 TV emite 24 de ore din 24, la nivelul întregii țări.”[29]

B1 TV este un sustinator al “statului de drept(i)”, dar si sustinator al “corectitudinii politice”

16. Aktual 24

“Portalul aktual24.ro este fondat de Ovidiu Albu, jurnalist cu peste 20 de ani de experienta in presa si comunicare. Ovidiu Albu a lucrat in televiziune, presa scrisa si presa online, fiind specializat pe “politic” si “investigatii”.”[30]

17. Reporter Virtual

“Reportervirtual.ro (RV) este cel mai dinamic portal de știri. Fără moguli, cu patroni ziariști!

DOMENII. Veţi găsi aici cele mai importante știri de pe toate site-urile noastre din familia RV:

» Media (ReporterVirtual.ro/ Reportermedia.ro – site în construcție)
» Politică internă (PaginadePolitica.ro)
» Politică externă și evenimente internaționale (PaginadePolitica.ro)
» Financiar-bancar (PaginadeBanci.ro)
» Agricultură (PaginadeAgricultura.ro)
» Uniunea Europeană (PaginaEuropeana.ro)
» Rusia și zona ex-sovietică (PaginadeRusia.ro)
» Tehnologie și IT (MacRumors.ro)

SCURT ISTORIC. Din noiembrie 2012, Reporter Virtual a devenit parte dintr-o companie unde sunt actionari Razvan Cornețeanu, Adrian Halpert și Laurențiu Ciocăzanu.

RV a fost fondat ca blog in 2007, de catre Tiberiu Lovin, în 2010 s-a transformat în site de media, iar în 2014 a devenit PORTAL de știri.

Pe RV au publicat, de-a lungul timpului, jurnalisti, scriitori, cercetatori si oameni de cultura.”[31]

Reporter Virtual este o publicatie “corecta politic”. Aici, aflam ca “Rusia este de vina pentru tot raul din lume”.

18. Pagina de Rusia

Pagina de Rusia este o publicatie “corecta politic”. Pagina de Rusia publica stiri cu caracter antirusesc. In opinia celor de la Pagina de Rusia, Rusia este vinovata pentru toate relele din lume.

19. Vice

Vice este o publicatie “corecta politic”, neomarxista, globalista, unde sunt publicate informatii critice la adresa valorilor nationale. Unele articole contin un limbaj violent precum acesta: “Creștinopații din România se iau după femeia din Rusia care vrea să-ți bați nevasta și copiii”[32].

20. Europa FM

Europa FM este un post de radio “corect politic” si globalist. Din echipa Europa FM fac parte persoane precum Moise Guran, Cristian Tudor Popescu, Vlad Petreanu si altii[33].

21. Historia

“Historia este o revistă de istorie din România, cu apariție lunară. A fost fondată la finele anului 2001, primul număr apărând în noiembrie 2001. În august 2009 a fost preluată de trustul de presă Adevărul Holding de la vechii proprietari – Ion Cristoiu și Vlad Pufu. Adevărul Holding a preluat la acel moment și editura Historia care fusese înființată în 2005 și avea aceeași proprietari cu revista.”[34]

Historia este o publicatie “corecta politic”, care face parte din Adevarul Holding (detinut de catre vanzatorul de copii, Cristian Burci, despre care ati citit mai sus).

22. Romania Curata

“România Curată este un portal de buna guvernare finanțat în prezent de cititorii săi prin contribuții voluntare.”[35]

Pe site-ul Romania Curata vedem numai si numai “anticoruptie”, despre cum “DNA lupta impotriva coruptiei” si mai vedem ode inchinate “zeitei anticoruptie, Kovesi”. Site-ul este condus de Alina Mungiu Pippidi, care are legatura cu globalistul George Soros.

23. Societatea Academica din Romania

“Societatea Academică din România (SAR) este cel mai vechi think-tank activ din România. Înfiinţat în 1996 ca o asociaţie academică de nume celebre a fost, în decursul anilor, institut de cercetare în politici publice, lider pentru promovarea bunei guvernări, consultant al guvernului României, dar şi al altor guverne, partener de durată în tranziţie şi reforma statului pentru Naţiunile Unite, Banca Mondială, Uniunea Europeană, înainte şi după integrare. Alte ONG-uri au donori: noi avem parteneri care ne finanţează ideile, activismul şi cercetarea. Cele mai mari succese ale SAR, de la Legea Liberului Acces la Informaţii la adoptarea cotei unice nu au fost finanţate de nimeni. Coaliţia pentru un Parlament Curat a fost o activitate voluntară. De mai mulţi ani deja, activitatea noastră în materie de bună guvernare este voluntară şi se desfăşoară prin Alianţa pentru o Românie Curată, o acţiune indispensabilă în peisajul românesc, unde acţiunea colectivă rămâne deficitară, deşi reprezintă baza oricărei opţiuni realiste de schimbare.

În afara participării sale la coaliţiile pentru buna guvernare, misiunea SAR reflectă ceea ce a rămas neterminat după 20 de ani de eforturi şi multe succese, anume crearea unui cadru de raţionalitate a politicii publice (evidence based policy-making) prin:

  • educarea în domeniul politicii publice a tinerilor experţi din sectorul de stat, profit şi non-profit, a membrilor administraţiei, oamenilor politici şi mediului academic, prin dezbateri informate, seminarii de analiză de politici publice în cooperare cu partenerii noştri internaţionali şi cercetare originală;
  • promovarea în spaţiul public a unor soluţii realiste şi bazate pe consultare democratică a problemelor de politici publice.

SAR nu promovează o anumită ideologie. Considerăm că politica publică raţională este non-ideologică, deşi credem că nu se poate dispensa de valori ca individualismul, respectarea drepturilor omului şi solidaritatea socială. SAR este o instituţie deschisă oricui îndeplineşte standardele noastre academice, bazată pe o reţea de peste o sută de experţi din România şi instituţii academice internaţionale.

Ne mândrim şi cu siglele concepute de Dan Perjovschi.

Află aici mai multe despre SAR: SAR: După zece ani

În 2012, SAR a fost auditată de PricewaterhouseCoopers.

Preşedinte

  • Alina Mungiu Pippidi (Profesor, Hertie School of Governance, Berlin), alinamp@sar.org.ro

Consiliu Director

  • Aurora Liiceanu (Cercetător principal, Institutul de Criminologie, București)
  • Anca Harasim (Director executiv, AmCham România)
  • Alina Mungiu Pippidi (Profesor, Hertie School of Governance și Director al European Research Centre for Anti-Corruption and State-Building, Berlin)
  • Sorin Paveliu (Conferențiar universitar dr., Catedra de Farmacologie, Universitatea “Titu Maiorescu”, București)
  • Mădălina Doroftei (Asistent universitar, Facultatea de Relaţii Economice Internaţionale, Academia de Studii Economice, Bucureşti)

Echipa

  • Simona Ernu (Masterat în Managementul Resurselor Umane) – Director executiv
  • Alin Bărbănțan (Masterat în Istoria și Politica SUA) – Asistent de proiect “Southeast Europe Coalition on Whistleblower Protection
  • Gabriel Bejan – Coordonator editorial al platformei “România Curată
  • Radu Bușneag (Masterat în Comunicare și Relații Publice, SNSPA)  – Coordonator tehnic Alianța pentru o Românie Curată și manager aplicație Ia Statul la Întrebări
  • Alexandra Buzatu – Contabil șef
  • Marius Diaconescu (PhD) – Coordonator proiect “Schimbarea mediului universitar prin implicarea studenților şi schimbul de bune practici
  • Valentina-Andreea Dimulescu (Masterat în Ştiinţe Politice, CEU; Masterat în Integrare Europeană, Centrul pentru Studii Europene de Integrare, ZEI) – Coordonator proiect ANTICORRP
  • Mihai Dragoș (Masterat în Psihologie) – coordonatorul Alianței pentru o Românie Curată
  • Bogdan Iancu (dr. iur.) – Director de proiect “Governance/Government: The Constitutional Semantics of Autonomy”, proiect de cercetare finanțat de CNCS, Programul Idei 2011-Proiecte de Cercetare Exploratorie
  • Doina Lazăr – Asistent Manager
  • Andreea Petruţ (Masterat în Managementul Organizaţiilor Politice) – Asistent de proiect “Schimbarea mediului universitar prin implicarea studenților şi schimbul de bune practici”

Colaboratori:

  • Valentin Ariton, MA Politici Publice (Hertie School of Governance), politici europene
  • Ioana Avădani , politici de media
  • Raluca Iacob, MA Politici Publice (CEU), politici culturale
  • Andrei Macsut, MA în Economie, Stat și Societate, Școala de Studii Slavone și Est Europene (UCL), politici publice
  • Corina Murafa, MA Politici Publice (Hertie School of Governance), politici in sectorul energiei
  • Victoria Stoiciu, politici sociale și de migraţie
  • Clara Volintiru, PhD Studii Guvernamentale (LSE), PhD Economie și Afaceri Internaționale (ASE), politici economice

Lista membrilor fondatori ai SAR“[36]

Desi Societatea Academica din Romania sustine ca nu promoveaza o anumita ideologie, totusi, promoveaza “corectitudinea politica”, care este o ideologie neomarxista, internationalista. Aici nu se promoveaza nationalismul.

24. News.ro

“CINE SUNTEM

News.ro este cea mai nouă agenţie de presă din România şi s-a născut din dorinţa şi voinţa unor jurnalişti de agenţie cu mare experienţă de a oferi în continuare conţinut de calitate, relevant, adaptat condiţiilor actuale de piaţă, către clienţi media şi corporate.

News.ro este o agenţie independentă, constituindu-se în răspunsul nostru la realităţile din piaţa media, afectată de influenţe politice, economice şi de degradarea politicilor editoriale şi a modului în care se practică jurnalismul.

News.ro funcţionează în cadrul unei companii înfiinţate în 2016, dedicată special operării business-ului de agenţie. Misiunea noastră este de a deveni lider pe acest segment media.

CONŢINUT

Noua instituţie media va urma, prin conţinutul furnizat în timp real, principiile de bază ale unei agenţii de presă: încredere, acurateţe, obiectivitate, exhaustivitate, rapiditate.

Conţinutul News.ro respectă regulile unei agenţii de presă, dar va pune un accent mai mare pe relevanţă. De exemplu, în ştiri vom introduce elemente legate de consecinţele unei decizii/acţiuni, vom încerca să desluşim raţiunile pentru care o declaraţie are caracter special şi este relevantă într-un anumit context. News.ro va difuza cu preponderenţă ştiri, însă va aborda şi celelalte genuri jurnalistice, cum ar fi reportajul, documentarul, analiza, interviul, etc., cu scopul de a oferi o perspectivă completă asupra evenimentelor.

ECHIPA

Unul dintre principalele obiective ale News.ro a fost să avem cea mai bună echipă de jurnalişti de presă generalistă, bazată pe nucleul de bază de ziarişti cu mare experienţă care lucrează de mulţi ani împreună. Jurnaliştii sunt susţinuţi de o echipă de management, dezvoltare, marketing şi vânzări, formată din specialişti cu care au lucrat şi în trecut.

ECHIPA DE MANAGEMENT

Director General – Cristi Dimitriu

Am scris despre politică, mineriade, crize, oameni deosebiţi şi evenimente istorice. 23 de ani. Cu pasiune şi talent. Altfel nu se poate. Nu mai eşti ziarist. Am făcut de toate, orice. M-am angajat în 1993 la ziarul Ora. Am trecut în 1994 la Mediafax, unde am fost pe rând reporter, şef departament politic, redactor-şef adjunct, redactor şef (2004-2007) şi director general până în 2011. Apoi director editorial Mediafax Group pînă în ianuarie 2016. Am învăţat multe, am muncit, am luptat şi am sperat. Cred în munca de echipă temeinică şi tenace. Acum, cu echipa veche, dar şi cu oameni noi, o iau de la capăt. Şi merg până la capăt.

Director Dezvoltare – Orlando Nicoară

Orlando Nicoară are o experienţă de 18 ani în online şi media, fiind, pe rând, director de dezvoltare la un dot com din SUA (1998-2001), director de dezvoltare şi director general la Netbridge (2001-2006), director general la Apropo Media (divizia de internet a grupului Mediapro) între 2006 şi 2011, şi director general la Mediafax Group între 2011 şi 2014. Din decembrie 2014, se ocupă de mai multe proiecte, printre care WeLoveDigital.ro, 1616.ro şi News.ro.

Director Editorial – Dana Curcea

Am intrat în presă în 1993, la Mediafax, ca redactor la Departamentul Externe. Am ocupat diverse posturi in agenţie, iar din 2007, timp de peste 7 ani, am coordonat echipa redacţională din funcţia de redactor-şef. Cu această echipă am reuşit să rămânem fideli principiilor de bază ale agenţiei de presă, legate de onestitate şi obiectivitate, pe care le promovăm şi la News.ro.

Redactor-Şef – Mona Hera

Aveam 19 ani când am început să lucrez la ziar. Eram studentă. Am ajuns repede la probabil cel mai bun ziar de atunci, Evenimentul zilei, din postura de cel mai tânăr reporter acreditat la Guvern. Au urmat 14 ani la ceea ce a fost cea mai bună agenţie de presă din România, Mediafax, unde am coordonat reţeaua corespondenţilor şi apoi întreaga redacţie (redactor-şef, 2015-2016). Acum sunt la News.ro.

Project Manager – Irinel Bucur

În cei 14 ani de când sunt în presă, am văzut industria media din foarte multe perspective: am trecut, pe rând, de la reporter pe domeniile media şi cultură la conducerea unui department în cadrul agenţiei Mediafax şi de la coordonarea unuia dintre cele mai bune site-uri de ştiri din România la acea oră, la cea de publisher pentru Divizia General a Mediafax Group. Am trecut atât prin perioada de boom de până în 2008, dar şi prin criza de după şi apoi prin încercările de revenire şi reinventare a industriei. Acum pun umărul la renaşterea jurnalismului de calitate, în cadrul echipei News.ro.”[37]

News.ro este un site “corect politic”.

25. Factual.ro

“Ce?

Primul site de fact-checking pe politicile și pe declarațiile publice din România. Factual.ro e întreținut voluntar de experți în politici publice, bună guvernare și comunicare. Vrem să propunem un sistem de discuție de tipul „fapte (demonstrabile), nu vorbe”.

De ce?

Ca să arătăm că există public avid de informație corectă, de substanță, în detrimentul zgomotului media. Știm că puterea de a schimba stă în mâna decidenților, însă bănuim că decidenții nu își vor schimba discursul până când publicul nu o va cere.

Cui ne adresăm?

Oricărui cetățean interesat de bunul mers al cetății, dar cu precădere celor la fel de nereprezentați politic ca și noi, afectați de calitatea slabă a dezbaterilor din spațiul public românesc. Celor ce vor să vadă țara guvernată mai puțin arbitrar, cu politicieni care nu se hazardează în declarații populiste, ci iau decizii informate și justificate.

Cum?

Factual.ro ia la puricat declarații din varii domenii ale politicienilor, si nu numai. În căutarea adevărului din spatele declarațiilor vom folosi expertiza cumulată a echipei: știm ce rapoarte să citim, știm care sunt sursele relevante și știm cum să le explicăm cât mai despleticit, pe înțelesul tuturor.

Cine suntem?

Un grup de ONG-iști, corporatiști, antreprenori și consultanți politici interesați de bună guvernare. Actualizare august 2014: proiectul e implementat de Asociația Funky Citizens, dar nu ar fi posibil fără expertiza contribuitorilor voluntari, buni profesioniști în domeniul lor.

Scurt istoric?

Suntem o mână de tineri interesați de bunul mers al României. Ne-am înființat mânați de energia pozitivă pe care am simțit-o direct în stradă cu ocazia protestelor din ultimii ani.

Cine ne finanțează?

Factual.ro a fost susținut de la infiintarea sa și până acum din contribuțiile voluntare ale echipei de autori. În perioada ianuarie – septembrie 2014, proiectul beneficiază de un grant în valoare de 2800 USD din partea Fundației Open Society Institute, prin Alumni Grants Programme. Am ales să folosim aceste fonduri pentru a realiza checkathon-ul și o campanie de comunicare dedicată proiectului (inclusiv branding).”[38]

Factual.ro este o publicatie “corecta politica”. Factual.ro sustine ideologia globalistului George Soros. Cei de la factual.ro au declansat lupta impotriva asa-ziselor “stiri false”.

SURSE

  1. https://dexonline.ro/definitie/stire
  2. http://www.cotidianul.ro/dacian-ciolos-este-membru-al-friends-of-europe-organizatie-finantata-de-soros-272076/
  3. http://www.flux24.ro/plan-halucinant-soros-digi-24-si-hotnews-vor-sa-cenzureze-stirile-pe-facebook-dezvaluirile-din-presa-americana/
  4. http://www.activenews.ro/stiri-politic/Lista-lui-Soros.-Cine-sunt-oamenii-care-au-schimbat-Romania-cu-sau-fara-voia-noastra-ministri-demnitari-de-rang-inalt-jurnalisti-112622
  5. https://ro.wikipedia.org/wiki/HotNews
  6. http://www.comisarul.ro/actualitate/brokerul-fugar-cristian-sima-fondatorul-hotnewsro-_430684.html
  7. http://www.activenews.ro/stiri-mass-media/Portalul-Hotnews-atacat-VIOLENT-E-un-business-cladit-pe-furt-B1-TV-scrie-despre-siteul-unde-se-da-azi-ordinul-pe-unitate-112207
  8. https://www.dcnews.ro/gafa-incredibila-la-hotnews-sper-sa-crapi-victor-ponta-masura-imediata_521069.html
  9. https://ro.wikipedia.org/wiki/Ziare.com
  10. https://ro.wikipedia.org/wiki/Digi_24
  11. http://www.activenews.ro/prima-pagina/Inca-un-jurnalist-de-la-Digi-24-a-fost-concediat-pentru-o-postare-pe-Facebook-53375
  12. https://ro.wikipedia.org/wiki/Realitatea_TV
  13. http://supervizor.ro/realitatea-tv-a-implinit-5-ani-de-insolventa-si-100-milioane-lei-datorii-la-stat-1/
  14. https://ro.wikipedia.org/wiki/Media_Pro
  15. https://ro.wikipedia.org/wiki/Mediafax
  16. https://www.agerpres.ro/justitie/2016/04/01/adrian-sarbu-trimis-in-judecata-in-dosarul-de-evaziune-fiscala-de-la-mediafax-11-06-03
  17. https://ro.wikipedia.org/wiki/G%C3%A2ndul
  18. https://ro.wikipedia.org/wiki/Adev%C4%83rul
  19. https://www.realitatea.net/cristian-burci-patronul-ziarului-adevarul-si-al-televiziunii-prima-tv-ridicat-de-diicot_1929094.html
  20. http://jurnalul.ro/stiri/observator/cristian-burci-trafic-copii-romani-in-america-675399.html
  21. http://www.rfi.ro/termeni-conditii
  22. https://ro.wikipedia.org/wiki/Dilema_veche
  23. https://ro.wikipedia.org/wiki/Revista_22
  24. http://www.activenews.ro/prima-pagina/Case-obtinute-prin-SANTAJ-pentru-intelectualii-de-la-Revista-22-Cine-s-a-autodenuntat-97315
  25. http://www.activenews.ro/prima-pagina/Revista-22-Tratatul-de-la-Trianon-e-INJUST.-Un-grup-de-intelectuali-a-decis-Unirea-ceilalti-romani-traiau-la-tara-si-nu-se-gandeau-la-asa-ceva-109395
  26. https://ro.wikipedia.org/wiki/Rom%C3%A2nia_Liber%C4%83
  27. http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/justitie/sechestru-record-pe-averea-lui-dan-adamescu-850-de-milioane-de-lei-500011
  28. https://ro.wikipedia.org/wiki/Pagina_de_media
  29. https://ro.wikipedia.org/wiki/B1_TV
  30. http://www.aktual24.ro/contact/
  31. http://www.reportervirtual.ro/about
  32. https://www.vice.com/ro/article/cine-e-femeia-din-rusia-care-vrea-sa-ti-bati-nevasta-si-copiii
  33. http://www.europafm.ro/echipa-europa-fm/echipa-stirilor-europa-fm/
  34. https://ro.wikipedia.org/wiki/Historia
  35. https://www.romaniacurata.ro/despre-noi/
  36. http://sar.org.ro/about-us/
  37. https://www.news.ro/despre-noi
  38. Foto: INQUAM Photo
  39. Foto: activenews.ro
  40. Foto: Ramireztoons
  41. Foto: activenews.ro
  42. Foto: activenews.ro
  43. Foto: consciousreporter.com

Citiți și...

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Despre Departamentul Zamolxe România (DZR)

Departamentul Zamolxe România (DZR) - Conspirații, Mistere, Paranormal, Extratereștri, Istoria Omenirii, Energie Liberă, Spiritualitate și Știință. Contact: office@dzr.org.ro