Curtea Constituțională a României a decis că DNA și-a depășit atribuțiile atunci când a început anchetarea Guvernului României

by “CCR, lovitură cumplită pentru DNA/ VIDEO Judecătorii Curții Constituționale au decis, luni, că a existat conflict juridic de natură instituțională, în momentul în care DNA a început ancheta pentru modul în care Guvernul a emis OUG 13. Președintele Curții Constituționale a explicat că s-a luat această decizie pentru că […]
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

“CCR, lovitură cumplită pentru DNA/ VIDEO

Judecătorii Curții Constituționale au decis, luni, că a existat conflict juridic de natură instituțională, în momentul în care DNA a început ancheta pentru modul în care Guvernul a emis OUG 13.

Președintele Curții Constituționale a explicat că s-a luat această decizie pentru că procurorii DNA nu sunt în măsură să judece oportunitatea emiterii OUG 13 de către Guvern. El a spus că procurorii și-au depășit atribuțiile și tocmai din acest motiv s-a luat decizia de a constata conflictul juridic de natură instituțională.

Decizia a fost luată cu ”o majoritate consistentă”, a spus Dorneanu, care a atras însă atenția ca va exista și o opinie separată din partea unui judecător CCR.

În fața judecătorilor CCR, ministrul Justiției, Tudorel Toader, a spus că un procuror nu poate ancheta oportunitatea, legalitatea sau constituţionalitatea unui act juridic.

“O decizie favorabilă (a CCR – n.r.) ar fi o decizie care ar dezlega o problemă de principiu rezultată din separaţia puterilor, şi anume procurorul anchetează acte, fapte infracţionale şi nu poate ancheta oportunitatea, legalitatea, constituţionalitatea unui act. În concret, dacă Guvernul aprobă un act juridic, hotărâre de guvern, ordonanţă de urgenţă, ce-o fi, procurorul nu poate ancheta nici oportunitatea anchetării actului, nici legalitatea adoptării, nici constituţionalitatea. Pentru că oportunitatea este cenzurată de Parlament, când aprobă, respinge, modifică ordonanţa, legalitatea este verificată de judecătorul de contencios administrativ, iar constituţionalitatea de către judecătorul constituţional”, a afirmat ministrul Tudorel Toader după şedinţa Curţii Constituţionale.

Sesizarea preşedintelui Senatului a fost trimisă Curţii la 8 februarie. Părţile au avut termen să transmită punctele de vedere până la 16 februarie.

Potrivit unui comunicat transmis de Senat la acea dată, conflictul juridic de natură constituţională pe care Tăriceanu îl aduce în atenţia CCR a fost “generat de demersurile procurorilor din cadrul DNA, constând în anchetarea circumstanţelor în care a fost elaborat proiectul de ordonanţă de urgenţă referitor la modificarea şi completarea Codului penal, respectiv a Codului de procedură penală, fapt care a creat blocaje instituţionale”.

Călin Popescu-Tăriceanu consideră că, procedând la anchetarea oportunităţii, circumstanţelor şi împrejurărilor elaborării proiectului de act normativ, “reprezentanţii Ministerului Public au uzurpat unele dintre competenţele Guvernului, prin Ministerul de Justiţie, fapt care a condus la apariţia prezentului conflict juridic de natură constituţională, în sensul deciziilor CCR”.

“OUG nr. 13/2017 abordează o temă de politică penală a statului român, or măsurile de politică penală se află în competenţa exclusivă a Parlamentului şi a Guvernului, alte autorităţi publice, inclusiv autoritatea judecătorească, pot exprima puncte de vedere în această materie, pot şi trebuie să fie consultate, dar nu pot avea putere de interferenţă, de amestec discreţionar, inclusiv de urmărire penală, nici a structurilor Parlamentului, nici a structurilor Guvernului”, se menţionează în sesizarea trimisă CCR.

În finalul sesizării, preşedintele Senatului solicită ca prin decizia pe care Curtea o va pronunţa să se deblocheze conflictul, “statuând faptul că, pe viitor, organele de urmărire penală nu pot ancheta oportunitatea elaborării actelor normative””[1]

“Valer Dorneanu, șeful CCR, îi face PRAF pe procurorii DNA / VIDEO

CCR a decis că DNA a încălcat prevederile constituționale când s-a apucat să ancheteze modul în care a fost emisă OUG 13. Astfel, există un conflict între DNA și Guvern. Valer Dorneanu a anunțat verdictul CCR după ce președintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, a cerut un verdict dacă e constituțională sau nu acțiunea DNA, considerând că e un conflict constituțional între DNA și guvern.

”Considerăm că s-a perturbat buna activitate a Guvernului şi s-au perturbat şi relaţiile care trebuie să existe între cele trei autorităţi – judecătorească, executivă şi legislativă. (…) Toate aceste lucruri s-au făcut în timpul procesului legislativ, ordonanţa era trimisă Parlamentului.

Pe 31 ianuarie, guvernul a adoptat OUG 13. Pe 1 februarie a apărut un denunț legat de această OUG. Ulterior, a doua zi, a mai apărut o infracțiune, pentru DNA, referitoare la fapta unui conducător de partid. Important e dacă DNA și-a arogat puteri care contravin legii. Există conflict între autorități. DNA a început o acțiunea care s-a remarcat prin descinderi la Ministerul Justiției. OUG e un act normativ. DNA a vrut să vadă în ce măsură era urgență sau nu. A mai verificat, lucruri ce exced autorității DNA. Asta se face doar de CCR.

Practic, DNA s-a apucat să verifice în ce măsură au fost îndeplinite condiţiile de aprobare a unei ordonanţe de urgenţă, în ce măsură s-a întrunit condiţia extraordinară, în ce măsură acea stare nu putea fi rezolvată altminteri, dacă s-a motivat sau nu urgenţa. A mai verificat dacă s-au primit toate avizele, de la Consiliul Legislativ, de la CSM, lucruri care exced autorităţii DNA. Aceste verificări se fac de către Curtea Constituţională, în cadrul controlului de constituţionalitate. Pe de altă parte, aceste lucruri s-au făcut în timpul desfăşurării procesului legislativ. Ordonanţa era trimisă Parlamentului, care putea să o aprobe, să o modifice, să o nu o aprobe şi lucrurile acestea se întâmplau în acest interval. Prin aceasta, considerăm că s-a perturbat buna activitate a Guvernului şi s-au perturbat şi relaţiile care trebuie să existe între cele trei autorităţi – judecătorească, executivă şi legislativă.

S-a încălcat dreptul guvernului. Parchetul spune că nu era necesară adoptarea,, dar acest lucru ține de atributul guvernului.”, a spus Valer Dorneanu, președintele CCR.

El a precizat că decizia s-a luat cu “o majoritate semnificativă”.

“A verificat legalitatea, oportunitatea ordonanţei de urgenţă. Adică, dacă sunt întrunite condiţiile pentru ca Guvernul să emită o ordonanţă de urgenţă, stare de urgenţă care să nu poată fi evitată decât prin acest act, să motiveze ordonanţa (…). Toată tevatura asta probabil că nu s-ar fi ivit dacă ar fi existat o cooperare loială între autorităţi. Asta înseamnă că acele avize puteau fi cerute sub forma unei consultări”, a declarat Dorneanu, după ce CCR a stabilit că există un conflict juridic de natură constituţională între Ministerul Public, prin DNA, şi Guvern cu privire la ancheta procurorilor în cazul OUG 13.

Întrebat dacă ancheta va putea continua, dar fără ca procurorii să poată cerceta legalitatea sau oportunitatea, ci doar aspectele penale, Valer Dorneanu a răspuns că da.

“Exact, care să atragă răspunderea concretă, penală, nu răspunderea ipotetică preluată din ce-a spus autorul sesizării (către DNA – n.r.). (…) Procurorul ar fi trebuit, analizând acea plângere, să vadă dacă există sau nu există impedimente care să-l împiedice să înceapă urmărirea penală. (…) El putea constata că verificarea a ceea ce au reclamat cei doi autori, a oportunităţii ordonanţei de urgenţă, că a fost adoptată cu un scop, de a proteja pe cineva, de a favoriza pe cineva, sunt chestiuni care pot fi de competenţa de anchetă a Parchetului, sau nu. Or, astea ţin de activitatea de legiferare”, a explicat Valer Dorneanu.

El a precizat că toate actele penale ce vor fi efectuate pe viitor vor trebui să ţină cont de decizia CCR.

“Ceea ce a făcut Parchetul până aici este răspunderea lui, dar de aici înainte şi DIICOT, sau cui i-o da-o (…), toate actele de anchetă, toate actele de cercetare penală trebuie făcute în aşa fel încât să nu se încalce prerogativele Curţii Constituţionale, ale Parlamentului şi ale Guvernului”, a spus preşedintele CCR.

Acesta a adăugat că nu DNA trebuia să aprecieze oportunitatea emiterii acestei ordonanţe.

“Aşadar, s-a încălcat dreptul Guvernului de a aprecia oportunitatea legiferării (…). Şi în ordonanţa de începere a urmării penale, şi în alte declaraţii, Parchetul spune că nu era necesară ordonanţa, nu era necesar să se adecveze conţinutul unor texte din Codul penal şi din Codul de procedură penală care au fost declarate neconstituţionale. (…) Că nu trebuia prin ordonanţă de urgenţă. Or, acest lucru ţine de atributul Guvernului rezultat din articolul 102 din Constituţie”, a mai spus Dorneanu.”[2]

Asadar, Curtea Constitutionala a Romaniei a decis ca DNA si-a depasit atributiile. DNA-ul a comis abuz in serviciu, o infractiune la moda in prezent, astazi. DNA-ul este creatia globalistilor SUA-UE-Soros, care, impreuna cu SRI-ul, alcatuiesc Noua Securitate din Romania. Aceasta Noua Securitate este mult mai periculoasa decat Securitatea lui Ceausescu.

SURSE

  1. http://www.stiripesurse.ro/ccr-lovitura-cumplita-pentru-dna_1182274.html
  2. http://www.stiripesurse.ro/valer-dorneanu-eful-ccr-ii-face-praf-pe-procurorii-dna-video_1182289.html
  3. Foto: Internet

Citiți și...

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Despre Departamentul Zamolxe România (DZR)

Departamentul Zamolxe România (DZR) – Conspirații, Mistere, Paranormal, Extratereștri, Istoria Omenirii, Energie Liberă, Spiritualitate și Știință.

Contact: office@dzr.org.ro