Mesaje subliminale: Reclamele lanțurilor fast food de pe canalele de desene animate au o mare influență asupra copiilor

by Videoclipurile publicitare pentru mâncăruri de tip fast food care sunt difuzate în timpul programelor pentru cei mici își ating obiectivul și determină tot mai mulți copii și familiile lor să vină în restaurantele fast food, potrivit unui studiu recent al unui grup de cercetători de la Universitatea Dartmouth din […]
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather
Videoclipurile publicitare pentru mâncăruri de tip fast food care sunt difuzate în timpul programelor pentru cei mici își ating obiectivul și determină tot mai mulți copii și familiile lor să vină în restaurantele fast food, potrivit unui studiu recent al unui grup de cercetători de la Universitatea Dartmouth din Statele Unite, scrie UPI.com.

Cercetătorii de la Geisel School of Medicine din cadrul Universității Dartmouth au analizat datele din răspunsurile la chestionare ale aproximativ 100 de copii și familiile lor despre obiceiurile acestora privind vizualizarea reclamelor TV și consumul de mâncare fast food, descoperind că există o legătură directă între cele două.

Potrivit răspunsurilor date de părinți, copiii cu vârste cuprinse între 3 și 7 ani care au urmărit reclame pe canalele destinate lor – Nickelodeon, Nicktoons, Cartoon Network sau Disney – au fost mai tentați să le ceară părinților să meargă să mănânce la McDonalds sau la Burger King. Cele două lanțuri de restaurante fast food și-au orientat aproximativ 80% din spațiul publicitar dedicat copiilor spre cele patru rețele de cablu de desene animate menționate.

Cu cât un copil a văzut mai multe reclame TV dedicate mâncării de tip fast food pentru cei mici, cu atât mai numeroase au fost vizitele în familie la restaurantele de tip fast food pentru a consuma acea mâncare cu surprizele aferente, de regulă o jucărie sau un carton cu un personaj dintr-un film pentru copii, potrivit uneia dintre concluziile studiului publicat în revista Journal of Pediatrics.

Mai bine de jumătate dintre copiii chestionați au cerut să meargă la unul dintre cele două lanțuri de restaurante fast food, iar 37% dintre părinții chestionați au recunoscut că au vizitat mai des restaurantele respective după ce copiii văzuseră la televizor reclamele. Tentația era chiar și mai mare pentru copiii care colecționau jucării de la meniurile dedicate acestora de către lanțurile fast food.

Numărul total al televizoarelor din locuință și din dormitoarele copiilor și timpul petrecut în timpul zilei în fața televizorului sunt asociate cu o frecvență mai mare a vizitelor familiilor la restaurantele fast food.

Pentru moment, sfatul nostru pentru părinți este să nu își lase copiii să urmărească programe care difuzează reclame, pentru a evita solicitările celor mici de a merge să mănânce în restaurantele fast food, a spus Jennifer Emond, coordonatoarea studiului.

SURSE

  1. http://yogaesoteric.net/content.aspx?lang=RO&item=9543

Related Posts

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather
Departamentul Zamolxe România (DZR)

Despre Departamentul Zamolxe România (DZR)

Departamentul Zamolxe România (DZR) - Conspirații, Mistere, Paranormal, Extraterestri, Istoria Omenirii, Energie Liberă, Spiritualitate și Știință. Contact: office@dzr.org.ro